cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Nadchodzą wakacje (22.06.2020)

  1. Opowieść ruchowa.

    Dziecko zajmuje dowolnie miejsca na dywanie. Rodzic rozpoczyna opowiadanie. Dziecko obrazuje tekst.

    Dzieci:

    Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje.           naśladują głos fal, wypowiadają   zgłoski: szuuuuuu,

    Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.    równocześnie rysują w powietrzu fale,

    Małe fale szumią cicho.                                 naśladują szum fal cichym głosem,

    Duże fale szumią głośno.                               naśladują szum fal donośnym głosem,

    Teraz wchodzimy do morza.                          

    Skaczemy przez fale.                                         wykonują mały wyskok w górę,

    Uwaga! Mała fala.

    Teraz zbliża się duża fala.                                wykonują wysoki wyskok w górę,

    Pływamy w morzu.                                           kładą się na brzuchach, naśladują pływanie,

    Trochę jesteśmy zmęczeni.                               kładą się na plecach i zamykają oczy,

    Wychodzimy na brzeg

    i przez chwilę odpoczywamy.

    Leżymy na ciepłym piasku

    i słuchamy głosów mew.

    Czas wyruszyć w góry.                                     wstają, miarowo oddychają, wykonują

    Zdobywamy wysokie szczyty.                           ciężkie kroki,

    W górach można spotkać echo, echo, echo… powtarzają słowo: echo.

    Na zakończenie dziecko leży na dywanie i słucha muzyki relaksacyjnej wybranej przez Rodzica.

  2. Moje wymarzone wakacje” – zabawa plastyczna

    Pastele olejne, białą kartka, chusteczka higieniczna.

    Dziecko wykonuje prace na kartce na temat „Moje wymarzone wakacje” przy użyciu pasteli. Rodzic wyjaśnia sposób wykonania i posługiwania się pastelami.  Aby narysować cienką i delikatną kreskę, wystarczy rysować czubkiem kredki. Natomiast aby uzyskać szeroką linię, należy rysować bokiem kredki. Efekt barwnej smugi powstanie poprzez rozcieranie kredki np. chusteczką higieniczną.

  3. Gra interaktywna „Wakacyjne rytmy”

https://view.genial.ly/5eed2be08146ce0d750c0651

4. Malowanie bańkami”

Kartki, farby plakatowe,  kubeczki z wodą, płyn do naczyń i rurki do napojów.

Rodzic dolewa do wody nieco płynu do naczyń oraz farby plakatowej w wybranym kolorze. W kilku pojemnikach przygotowuje różne kolory płynu do baniek. Zachęca dziecko, żeby moczyło rurkę w kolorowym płynie do baniek, a następnie delikatnie dmuchało i puszczało bańki na kartce. Gdy bańki pękną, zostawią kolorowe ślady. Rodzic prosi  dziecko o namalowanie w ten sposób radosnego obrazka.

5. „Kolorowa piana”

Pianka do golenia, barwniki (np. farby plakatowe), duża torebka strunowa i taśma klejąca.

Rodzic wkłada do woreczka strunowego po kilka kropli barwników w różnych kolorach.

Dziecko dodaje sporą porcję pianki do golenia. Zamyka szczelnie woreczek, dodatkowo zakleja go taśmą klejącą. Dziecko ugniata woreczek z pianką tak, aby powstały abstrakcyjne obrazy – wspólnie zastanówcie się, jaki kształt widać w wymieszanych kolorach.