cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Wakacyjne rady (24.06.2020)

  1. Wysłuchaj wiersza i odpowiedz na pytanie. Jakich rad udzieliłbyś swojemu koledze, który wyjeżdża na wakacje ?
‚Wakacyjne rady” Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady
I służyć Ci musi dalej
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
Kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda,
Chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
Z kąpieli korzystaj
Jagody nieznane,
Gdy zobaczysz w borze,
Nie zrywaj! Nie zjadaj,
Bo zatruć się możesz.
Biegać boso – przyjemnie,
Ale ważna rada:
Idąc na wycieczkę
Dobre buty wkładaj.
2. Obejrzyj film edukacyjny „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&fbclid=IwAR0ZU_o7oX0S1ozlu8bZeJfP005KIpzC77GZvamjpbyrLvTtEPoZJnsyvrI

3.„Uciekająca piłka”
‒ przygotuj dmuchaną piłkę. Poproś dziecko, aby usiadło na podłodze w siadzie prostym (z wyprostowanymi nogami). Połóż piłkę obok dziecka i poproś, aby przeturlało ją dokoła siebie, nie zginając nóg. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Następnie umieść piłkę między stopami dziecka. Poproś, aby się położyło i podało piłkę nogami do rąk, a następnie usiadło i ponownie umieściło piłkę między stopami. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Na koniec umieść piłkę między zgiętymi kolanami dziecka. Poproś dziecko, aby trzymając piłkę kolanami uniosło biodra do góry. Powtórz ćwiczenie kilka razy.

4. „Dzwonki matematyczne”
‒ przygotuj kilka pojemników po jogurtach, sznurek, nożyczki, kartkę, flamaster i dwa krzesła.
Na każdym pojemniku oznaczcie punktację – możecie narysować kropki (jak na kostce do gry) lub cyfry. W dnie każdego kubeczka zrób niewielki otwór i poproś dziecko, aby przewlekło przez niego kawałek sznureczka (ok. 20 cm). Przygotuj długi sznurek, przyczep go do oparć dwóch krzeseł i ustaw krzesła tak, aby sznurek był naprężony. Przywiąż do niego końce sznureczków z kolorowymi kubkami. Zachęć dziecko do rzucania w kubeczki zgniecioną kartką, liczenia zdobytych punktów,dodawania kolejnych, porównywania, kto zdobył więcej, a kto mniej.

5. „Na wycieczkę zabieram…”
‒ zacznij zabawę słowami: Na wycieczkę do lasu / w góry / na wieś zabieram… i wymień nazwę jednego przedmiotu, np.: Na wycieczkę do lasu zabieram lornetkę. Poproś dziecko, aby powtórzyło wypowiedziane prze Ciebie słowa i dodało nazwę kolejnego przedmiotu, który chciałoby zabrać na wycieczkę, np.: Na wycieczkę do lasu zabieram lornetkę i torbę. Na zmianę powtarzajcie całą kwestię, dodając na końcu nazwę kolejnego przedmiotu. Przeliczajcie nazwy przedmiotów, które udało się Wam zapamiętać!

6. Karta pracy nr 62.