Logopedia
POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA w PRZEDSZKOLU - 13.10.2017

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka.

W ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej w naszym przedszkolu  zostały zorganizowane następujące zajęcia:

* rozwijające uzdolnienia:

- " Odkrywcy Wodnego Świata"  - 4 - 5 latki, zajęcia prowadzą
p. Magdalena Zbrożek oraz p. Monika Kulikowska,

- Język angielski - 5 - 6- latki, zajęcia prowadzi
p. Aleksandra Brzeźińska;

- " Magiczna Matematyka " - 5 - 6 - latki, zajęcia prowadzi
p. Urszula Nerwińska.

* wspierające:

- Terapia logopedyczna - 4, 5 - 6 - latki, terapia realizowana jest indywidualnie i grupowo, terapię prowadzą p. Beata Kalinowska i p. Anna Tyborowska;

- " Wesoła Matematyka" - 5 - 6 - latki, zajęcia prowadzi
p. Alicja Sznurowska;

- Gimnastyka korekcyjna - 4, 5 - 6 - latki, zajęcia prowadzi
p. Alicja Zaniewska;

- Zajęcia socjoterapeutyczne - 4 - 5 - latki, zajęcia prowadzi p.Barbara Klimowicz.

 
WITAM WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW TERAPII LOGOPEDYCZNEJ W NOWYM ROKU PRZEDSZKOLNYM 2017/2018 - 29.09.2017r

W miesiącu wrześniu w naszym przedszkolu wszystkie 4-ro,  5- cio i 6 - cio latki zostały objęte badaniem logopedycznym mającym na celu wstępną ocenę stanu mowy, wykrycie zaburzeń jej rozwoju oraz zakwalifikowanie dzieci na zajęcia terapii logopedycznej.

Badanie logopedyczne mowy obejmuje:
- badanie rozumienia poleceń słownych,
- badanie zdolności wypowiadania się,
- badanie budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego,
- badanie prawidłowości wymawiania dźwięków mowy i wyrazów.

Zajęcia logopedyczne prowadzone w naszym przedszkolu odbywać się będą indywidualnie bądź w grupach terapeutycznych liczących nie więcej niż  4 dzieci w grupie, natomiast nasze maluchy będą uczestniczyły w zajęciach logorytmicznych " Śmieszne minki - zabawy logorytmiczne dla trzylatków" prowadzonych przez logopedę  z całą grupą przedszkolną.

Zajęcia rozpoczynamy już od pierwszego tygodnia października.
Harmonogram spotkań terapii indywidualnej i grupowej znajduje się u wychowawców grup IV, V, VI i VII, natomiast godziny pracy logopedy w przedszkolu umieszczone są na drzwiach gabinetu logopedycznego.
   
Systematyczność oraz stosowanie się do zaleceń logopedy są gwarancją sukcesu i trwałych efektów.

 
DOMINO LOGOPEDYCZNE - 12.05.2017

Gry logopedyczne są bardzo ważnym i atrakcyjnym elementem terapii logopedycznej dla dzieci.  W zabawowej formie zachęcają dzieci do wielokrotnego powtarzania ćwiczeń artykulacyjnych .

  Domino Logopedyczne przeznaczone jest do zabaw dydaktycznych oraz ćwiczeń logopedycznych z dziećmi.Doskonali naukę czytania prostych wyrazów ( 6 - latki) , ćwiczeń słuchowych oraz prawidłową wymowę utrwalanych głosek. Ćwiczy słuch fonemowy, doskonali analizę i syntezę słuchową oraz wzrokową.

  Jest to bardzo fajny sposób umożliwiający połączenie nauki z zabawą nie tylko w przedszkolu ale również w domu wraz z rodzicami.

Więcej…
 
LOGOOBRAZKI - 03.04.2017

Ostatnio na  naszych zajęciach logopedycznych zagościł program koputerowy wydawnictwa KOMLOGO - LOGOOBRAZKI. Cieszy się on u naszych przedszkolaków bardzo dużym zainteresowaniem .  
   Logoobrazki to program komputerowy przeznaczony dla dzieci w wieku od 4 do 8 lat. Program ten służy dzieciom do kształtowania prawidłowej wymowy ćwiczonych głosek, kształtuje umiejętności spostrzegania takich samych elementów, dzieci ćwiczą logiczne myślenie oraz analizę i syntezę wzrokowo ruchową. Sześciolatki natomiast mogą kształtować umiejętność czytania prostych wyrazów, dodawania i odejmowania ( 0-9), tworzenia skojarzeń, dobierania elementów w kategorie oraz porównywania elementów ( większy, mniejszy równy). Program Logoobrazki został opracowany na bazie ponad 500 obrazków .

Więcej…
 
Piórka, bańki, wiatraczki - rola ćwiczeń oddechowych w terapii logopedycznej - 07.03.2017

Czym jest oddech?
 
Oddech inaczej zwany respiracją to czynność fizjologiczna niezbędna do życia i nierozłącznie związana z  prawidłowym mówieniem. Istotne jest aby wdech i wydech przebiegały we właściwy sposób. Podczas wdechu nabieramy tyle powietrza ile potrzebujemy do wypowiedzenia frazy (wyrazu, zdania).
 Schemat właściwego oddychania:

WDECH ( szybki i krótki) , nabieramy powietrze nosem - WYDECH ( długi i powolny) wydychamy powietrze ustami .

Jaki jest cel i rola ćwiczeń oddechowych?

Ćwiczenia oddechowe mają na celu pogłębienie oddechu oraz zwiększenie pojemności płuc. Ważne jest wydłużenie fazy oddechowej i wyrobienie właściwego dla mowy toru oddechowego. Ćwiczenia oddechowe stosowane w terapii logopedycznej dzieci pomagają zapobiegać wszelkiego rodzaju wadom wymowy i niewłaściwemu ukształtowaniu aparatu artykulacyjnego.

Więcej…
 
ZIMOWY CZAS NA GRUPOWYCH ZAJĘCIACH LOGOPEDYCZNYCH ( 05.01.2017)

Biała , mroźna zima zagościła na naszych grupowych zajęciach logopedycznych.
Wspólnie z dziećmi usprawnialiśmy aparat artykulacyjny wykonując rożne ćwiczenia warg, języka i policzków. Omawialiśmy zimowe ilustracje , ćwiczyliśmy słuch fonemowy określając pierwsza lub ostatnia głoskę w zimowych wyrazach np. sanki, górka, śnieg… ; ćwiczyliśmy syntezę i analizę słuchową dzieląc wyrazy na sylaby . Uczyliśmy się zimowej piosenki i wystukiwaliśmy jej rytm. Dzieci odwzorowywały na początku po śladzie a następnie samodzielnie wzór naszej piosenki. Na zakończenie kolorowały do niej  ilustracje.

Więcej…
 
„ Program Grupowej Terapii Logopedycznej dla Dzieci Pięcioletnich z Dyslalią ” w Ramach Projektu Trzylatek z Przyszłością - 14.10.2016

W miesiącu wrześniu br. pięciolatki z grup IV zostały objęte badaniem logopedycznym w ramach Projektu " TRZYLATEK Z PRZYSZŁOŚCIĄ".
  Szesnaścioro dzieci z grupy IV  zostało zakwalifikowanych na grupowe zajęcia terapii logopedycznej.
  Dzieci zostały podzielone na 4 - ro osobowe grupy terapeutyczne. Spotykamy się od poniedziałku do czwartku w godzinach 12.30 - 13.00 oraz 13.00 - 13.30 .

Głównym celem programu grupowej terapii logopedycznej jest :
nauka prawidłowego toru oddechowego,
ćwiczenia usprawniania narządów artykulacyjnych – język, wargi, policzki,
wywołanie i utrwalenie prawidłowego brzmienia głoski  w  izolacji oraz z samogłoskami .
Pierwsze nasze spotkania dobyły się pod hasłem głoski "SZ". Zapoznaliśmy się ze znakiem graficznym głoski, ćwiczyliśmy oddychanie,  język oraz wargi aby prawidłowo wybrzmieć głoskę "SZ" w izolacji, co widać na załączonych zdjęciach.

Więcej…
 
WITAM WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW TERAPII LOGOPEDYCZNEJ W NOWYM ROKU PRZEDSZKOLNYM 2016/17 - 29.09.2016

W miesiącu wrześniu w naszym przedszkolu wszystkie 6 - cio latki grup V i VI  zostały objęte badaniem logopedycznym mającym na celu  ocenę stanu mowy, wykrycie zaburzeń jej rozwoju oraz zakwalifikowanie dzieci na zajęcia terapii logopedycznej.

Badanie logopedyczne mowy obejmuje:
- badanie rozumienia poleceń słownych,
- badanie zdolności wypowiadania się,
- badanie budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego,
- badanie prawidłowości wymawiania dźwięków mowy i wyrazów.

Zakwalifikowane 6 - latki z grup V i VI  będą uczestniczyły w zajęciach terapii  logopedycznej indywidualnie według ustalonego harmonogramu który wywieszony jest na drzwiach sali logopedycznej oraz został również przekazany dla wychowawców wyżej wymienionych grup przedszkolnych.

  Serdecznie zachęcam rodziców dzieci korzystających z terapii logopedycznej do wspólnej pracy i ćwiczeń w domu z dzieckiem.  
  Systematyczność, stosowanie się do zaleceń logopedy są gwarancją sukcesu i trwałych efektów.

 
WAKACJE 27.06.2016

W przedostatnim tygodniu czerwca w ramach programu innowacyjnego  "ŚMIESZNE MINKI " oraz indywidualnych zajęć terapii logopedycznej odbyły się nasze ostatnie spotkania .
   Dzieci z grupy I i II w poniedziałek 20.06.16r wybrały się wraz z Panem Języczkiem na " WAKACJE". Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od rozmowy na temat: Gdzie dzieci lubią spędzać wakacje?
   W trakcie słuchania bajki przedszkolaki wykonywały różne ćwiczenia usprawniające artykulatory oraz ćwiczenia oddechowe, m.in.: naśladowały jazdę tramwajem, szumiący las, turkoczące tory i lot samolotem . Po wysłuchaniu bajeczki dzieci wybrały się z Panem Języczkiem na zwiedzanie zamkowych lochów w których mieszkał rycerz Roch. Zadaniem przedszkolaków było narysowanie portretu rycerza Rocha po śladzie. Na zakończenie wszyscy wspólnie pożegnaliśmy się naszą ulubiona rymowanką : DO KOŁECZKA ZAPRASZAMY , PIĘKNIE SIĘ ŻEGNAMY. NA DO WIDZENIA POMACHAMY O UŚMIECHU PAMIĘTAMY.
Starsi wychowankowie naszego przedszkola uczestnicy  indywidualnych spotkań na zajęciach terapii logopedycznej otrzymali DYPLOMY za wytrwałą pracę przez cały rok szkolny oraz za poczynione postępy i piękną wymowę.
   Życzę wszystkim wspaniałych i słonecznych wakacji. Do zobaczenia w nowym roku szkolnym .

Więcej…
 
PĄCZEK 12.05.2016

W poniedziałek 09.05.2016 r. dzieci z grupy II w ramach programu innowacyjnego " ŚMIESZNE MINKI ... " - usprawniały aparat artykulacyjny wraz z wierszykiem " PĄCZEK" z książeczki GRAJACA SZAFA - BUŹKA PRACUJE.
   Na początku zajęć dzieci wysłuchały wiersza odtworzonego na CD,  następnie wraz z p. logopedą omówiły ilustracje a później w formie zabawy wykonywały następujące ćwiczenia języczka  :
* oblizywały górną wargę,
* oblizywały dolna wargę,
* oblizywały językiem usta wokoło.
   Na zakończenia w nagrodę za prawidłowe wykonanie ćwiczeń dzieciaki kolorowały rysunek tematycznie dopasowany do wiersza. Czas zajęć upłynął nam w miłej i wesołej atmosferze.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 5
infoza.net