cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Wiosną w parku (27.03.2020r.)

Temat: Wiosną w parku- rozmowa na podstawie obrazka , połączona z ćwiczeniem matematycznym.

 

  1. „Masaż na dobry humor” – rodzic recytuje wiersz, a dziecko wykonują gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.                                                                                                                          Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.                                                                                                                          Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.                                                                                                              Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.                                                                                                                            Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.                                                                                                                          Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.                                                                                                                       Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.                                                                                                              Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.                                                                                             Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.                                                                                                     Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

 

2. Ćwiczenie relaksacyjne- „Na ławeczce w parku”

Rodzic pyta dziecko : po czy można poznać, że nadeszła wiosna?

Następnie zaprasza je na chwilę relaksu. Włącza nagranie odgłosu szumu drzew. Pyta je czy wiosnę można zobaczyć także w parku i co najczęściej robi się w parku.

 

 

 

3, https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=24

Rozmowa na podstawie obrazka:

  • dziecko ogląda obrazek,
  • mówi, po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna,
  • określa, których elementów jest więcej, a których mniej i o ile,

 

4. Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz” utrwalająca charakterystyczne cechy wiosny .Rodzic zadaje pytania, które stwierdzają prawdę lub fałsz. Dziecko podnosi do góry rączkę, gdy zdanie stwierdza prawdę.

  • Wiosną zakładamy grubą czapkę i rękawiczki.
  • Teraz jest pora roku, którą nazywamy wiosną.
  • Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów.
  • Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu.
  • Zimą lepimy bałwana.
  • Wiosną kolorowe liście spadają z drzew.
  • Jesienią zbieramy grzyby i kasztany.
  • W zimę chodzimy w sandałkach.
  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.

 

  1.   Karta pracy:   https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=26

 

  1. Domowe śpiewanie- utrwalenie poznanej w przedszkolu piosenki „Maszeruje Wiosna”.

               https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

  1. Wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, blaszana pokrywka – co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i stwórz improwizację ruchową do piosenki:-)