cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Ja nie choruję! (30.03.2020)

Temat dnia: Ja nie choruję !

  1. Mam cztery lata – nauka wiersza z pokazywaniem

Dla mamy jestem szkrabem , mój skrzacie woła tata.

Uwierzyć wciąż nie mogą, że mam aż cztery lata.

Bo ja przecież wszystko wiem i powtarzam cały dzień. / Dziecko ma ręce rozłożone na boki, dłonie skierowane ku górze/

Wasze dziecko jest już duże, może samo umyć buzię. / Dziecko prawą rękę podnosi do góry, otwartą dłonią rysuje koło przed twarzą/

Włożyć buty i ubranie i ze smakiem zjeść śniadanie . / Dziecko udaje, że wkłada ubranie. Prawą ręką naśladuje ruch, jakby jadło łyżką /

Umie zetrzeć kurze z szafki, dba o książki i zabawki./ Dziecko naśladuje ruchem ręki jakby ścierało kurze /

Zawsze grzecznie idzie drogą i nie ciągnie psa za ogon. /Dziecko maszeruje, macha palcem przed twarzą/

Pomagam chętnie mamie, wyręczyć lubię tatę. Mieć swoje obowiązki chce każdy czterolatek , /Dziecko podskakuje /

Rodzic zadaje dziecku pytanie Co potrafi robić czterolatek ?

Czarujemy wiatr – zabawa / Dziecko faluje rękami , wykonuje różne gesty. Na polecenie rodzica wykonuje zadanie , np. podnieś prawą dłoń pionowo, podnieś dwie ręce nad głową, opuść dwie dłonie do podłogi, itp. /

  1. Ja nie choruję ! – rozmowa na podstawie opowiadania H. Łochockiej Jak choruje Elemelek , jak go leczą przyjaciele

Cele zajęcia: dziecko poznaje różne sposoby zapobiegania chorobom, jest świadome potrzeby ruchu dla utrzymania zdrowia.

Zadanie 1.

Rodzic czyta dziecku opowiadanie:

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apci, apci ! Bo ta zima, choć już czas jej za morze, psoci nam jak tylko może. Wciąż się bierze za sposoby, by podrzucić nam choroby.

Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale.

Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, dosyp cukru, dodaj dziesięć kropli rosy i popijaj to nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień.

Zajączek: Weź rondelek Elemelku , zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny.

Sowa: Ot masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka.

Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele ? Aż pewnego dnia wyraźniej poczuł się wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogonem ! Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w prawą stronę . I do lasu frr! A żwawo ! Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. Schowam chustkę tę od babci. Nie chcę kichać: apc, apci ! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów ! Niech żyje zdrowie!

Zadanie 2.

Rodzic zadaje dziecku pytanie, dziecko odpowiada: Co dolegało Elemelkowi ? Co poradziły mu zwierzęta ? Jak się poczuł gdy zastosował te rady zwierząt ? Co zrobił, by poczuć się zdrowo ?

Zadanie 3.

Dzieci wykonują ćwiczenia Elemelka: Skrzydła w bok i mach! Ogonem / Dzieci wyciągają ręce w bok, ruszają miednicą na boki /; Dwa podskoki w lewą stronę , dwa podskoki w prawą stronę . I do lasu frr, a żwawo ! / ruszają rękami i biegają /

Zadanie 4.

Rodzic z dzieckiem wspólnie zastanawiają się co jeszcze trzeba robić , żeby zdrowym być / pomysły rodzic zapisuje na kartce – trzeba jeść warzywa i owoce, ubierać się stosownie do pogody, w przypadku kataru lub kaszlu stosować domowe środki lecznicze: sok z malin, woda z cytryną i z miodem, itp./

Zadanie 5.

Dziecko wspólnie z rodzicem wykonują rysunek na temat Co robić, by zdrowym być ?

Uwaga zadania można wykonać w ciągu całego dnia.