cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

W konarach drzew (03.04.2020)

Temat: W konarach drzew

1 Rozmowa z dzieckiem po obejrzeniu prezentacji.

– Wymień ptaki pokazane w filmiku

-Który ptak wraca do tego samego gniazda?(bocian)

-Który ptak ma charakterystyczny biały brzuszek?(jaskółka)

-Który ptak potrafi bardzo szybko fruwać?( jerzyk)

-Największy ptak powracający do nas na wiosnę to(żuraw)

-Który ptak przylatuje do Polski najwcześniej?(skowronek)

-Jaki ptak zamieszkuje okolice zbiorników wodnych?(czapla)

2.Karta pracy

-sprawdzamy czy dziecko pamięta nazwy ptaków, które przylatują na wiosnę do Polski, jeśli nie to podajemy ich nazwy , dz .dzieli ich nazwy na sylaby

– dziecko rysuje po śladzie drogę skowronka do gniazda

3.Czyj to głos?- ćwiczenia ortofoniczne, naśladowanie głosów ptaków. Proponujemy dzieciom zabawę w naśladowanie ptasich odgłosów. Zachęcamy dzieci , by przyglądając się obrazkom przedstawiającym znane ptaki, samodzielnie spróbowały naśladować ich mowę :np.

-bocian: kle, kle

-kukułka: kuku

-wróbelek: ćwir, ćwir, świr, świr

-sowa: uhu, uhu, hu, hu

-dzięcioł (puka w drzewo): puk, puk, puk

-małe pisklęta wołają :pi,pi,pi, iiiii, pi, pi ,pi,iiiii

Jak jeszcze mogą odzywać się ptaki. Rodzice wymawiają, dziecko powtarza.

-tirli, tirli

-tir, tir, tir

-titu, titu, titu

Jak jeszcze? Zachęcamy dzieci do tego aby same spróbowały wymyślić „ptasie słowa”

  1. „Małe ptaszki”. Zabawa naśladowcza. Zamieniamy dzieci w małe ptaszki, które dopiero nauczyły się poruszać i jeszcze nie umieją szybko latać. Ptaszki wychodzą z gniazda-dywanu i powoli zaczynają podskakiwać, ruszają małymi skrzydełkami- rękami, rozglądają się. Przysiadają, zbierają ziarenka z ziemi-dzieci stukają paluszkami w podłogę.