cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Koszyczek wielkanocny

6.04.2020 r                                                                    Koszyczek wielkanocny

 

  1. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Koszyczek.

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

To w nim leżą na serwetce jajka malowane, a pośrodku, obok chlebka, spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

 

  1. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wielkanoc.

Rodzic siada razem z dzieckiem, czyta wiersz , a następnie rozmowa kierowana na podstawie wiersza

– Kurko, proszę, znieś jajeczka, śnieżnobiałe lub brązowe, ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe. Do koszyczka je powkładam, z chlebkiem, babką lukrowaną, potem pójdę je poświęcić z bratem, siostrą, tatą, mamą. Przy śniadaniu wielkanocnym podzielimy się święconką i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom. „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła, tatę wodą popryskamy, mama będzie zmokłą kurką

pytania: − Z czego robi się pisanki? − Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego? − Co robimy w lany poniedziałek? − Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

  1. Karty pracy

 

  1. Pokaz jaj różnej wielkości.

Jajka (lub ich zdjęcia): strusie, gęsie, kurze, przepiórcze, i zdjęcia zwierząt, od których one pochodzą. Rodzic  pokazuje jajka różnej wielkości (lub ich zdjęcia) i zdjęcia zwierząt, od których one pochodzą. Zadaniem dzieci jest obejrzenie jajek i porównanie ich wielkości

  1. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej Jajka na łyżce.

Potrzebne: duże łyżki, jajka ugotowane na twardo, 2 skakanki. Rodzic  za pomocą skakanek wyznacza miejsca startu i mety. Zadanie dzieci polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki.

6. Zachęcam do wspólnej zabawy przy  wielkanocnej piosence  po angielsku

 

Miłej zabawy!

Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!

Ściskamy wszystkie Biedronki – Pani Justyna i Pani Agnieszka!