14.04.2020 Zwierzęta na wsi
- Zabawa paluszkowa Powitanie paluszków. Rodzic pokazuje, w jaki sposób palce witają się ze sobą. Dzieci łączą ze sobą opuszki palców obu rąk: mały z małym, serdeczny z serdecznym, środkowy ze środkowym itd.
- Utrwalanie kształtu koła.
Potrzebne: kolorowe koła w trzech wielkościach: 1 duże, 3 średnie, 3 małe koła czerwone wycięte z kolorowego papieru dla dziecka. Dzieci otaczają kształt każdego koła palcem. Rodzic przypomina o prawidłowym kierunku kreślenia koła. Dzieci porównują wielkość kół, liczą je i określają, ile jest kół każdej wielkości. Wskazują koła, których jest najmniej.
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Potrzebne: lusterko dla dziecka. Rodzic Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
- Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś. • Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
- Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
- Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej
- Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
- Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
- Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
- Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.
4. Karty pracy dla dziecka
Miłej zabawy!
Zostańcie w domu i spędźcie ten czas razem!
Ściskamy wszystkie Biedronki – Pani Justyna i Pani Agnieszka!