Temat:” Jestem przyjacielem przyrody”
1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Eklgiczny dom” https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
2.Wysłuchanie wiersza Ireny Róży Salach Wszędzie czysto.
Czysty dom i czysty ogród,
w lesie czysto, w polu też
Czysta rzeka i jezioro,
samo zdrowie – wierz mi, wierz.
Brudu nie chce widzieć
wcale ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję,
nie wiecie dlaczego?
Bo od kogo to zależy, aby czysty był nasz świat?
By ptak śpiewał,
strumyk szemrał,
by w ogrodzie zakwitł kwiat?
3.Rozmowa kierowana na podstawie wiersza. Rodzic pyta dzieci:
− W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?
− Od kogo zależy czystość świata?
– Jak wygląda świat, kiedy jest czysty?
4 Karta pracy nr 41. Dzieci:
− oglądają obrazki,
− nazywają kolory koszy, które służą do segregowania śmieci,
− mówią, jakie śmieci do nich wrzucamy,
− łączą liniami obrazki z odpowiednimi koszami,
− kolorują odpowiednio kosze: pierwszy – na zielono, drugi – na żółto, trzeci – na niebiesko.
5.Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Podnosimy odpady.
Dzieci wolno, spokojnie maszerują w różnych kierunkach, wykonując skłon. Na zawołanie rodzica: Wyrzuć odpady! wykonują jeszcze trzy kroki, odliczając i naśladując podnoszenie odpadów, po czym prostują się, podnoszą jedną lub drugą rękę i naśladują wrzucanie odpadów do kosza.
6.Praca plastyczna techniką wyklejania wydzieranką ziemi i kolorowania postaci kredkami ( potrzebny niebieski i zielony kolorowy papier lub bibuła, klej, kredki)