cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Kreślimy ósemki – zajęcie matematyczne (I7, 9, III2, IV1,2,8,11,12,13,15,18)

Cele – poznanie obrazu graficznego cyfry 8
– kształtowanie pojęcia liczby 8
– doskonalenie zdolności klasyfikowania
– kształtowanie umiejętności określania i porównywania liczebności zbiorów
– doskonalenie umiejętności liczenia
– poznawanie prostych sposobów pomiaru.

Propozycje:
1. Wprowadzenie cyfry 8. Dziecko siada w parze z rodzicem jedno za drugim. Rodzic pokazuje obrazek
przedstawiający zapis cyfry 8. Na plecach partnera rysujemy palcem kształt cyfry 8 . Po chwili
następuje zamiana.
2. “Co nie pasuje?” – rozpoznawanie przedmiotów z tej samej kategorii. Rodzic układa w szeregu po 8 przedmiotów posiadających pewne cechy wspólne, np.: plastikowe, drewniane, duże, miękkie.
W każdym zbiorze znajduje się dodatkowy (dziewiąty), który nie pasuje. Dziecko wyszukuje go i odkłada na bok. Następnie przelicza pozostałe rzeczy. Za każdym razem dochodzą do jednego wniosku: Zbiór (szereg) składa się z 8 przedmiotów.
3. “Po osiem”- sprawdzanie i porównywanie liczebności zbiorów. Rodzic układa na dywanie dwie pętle- dwa zbiory. W jednej z nich układa 8 guzików. W drugiej więcej lub mniej. Dziecko dokłada lub odejmuje przedmioty tak, aby w każdym zbiorze było ich po tyle samo.
4. Zabawa matematyczna “Policz i powiedz ile” – przeliczanie. Dziecko ma za zadanie udzielić odpowiedzi
na pytanie, np.: Ile nóg ma krzesło?, Ile krawędzi ma stół?, Ile ramion ma gwiazda?, Ile lat ma siostra lub brat?
5. “Jakiej długości?”- poznanie prostych sposobów mierzenia, np.: za pomocą kredek, patyczków.
6. Zapoznanie z wyglądem linijki- odszukanie na podziałce cyfry 8, odmierzanie różnych przedmiotów,
wspólne zaznaczanie na kartce 8 cm ( zaczynając od lewego rogu).
7. Dziecko ogląda kolejną część kart pracy z pakietu Nowa Trampolina pięciolatka, czyli Karty pracy
cz.4. Zwracamy uwagę na rysunki na wewnętrznej stronie okładki. Zadaniem dziecka jest połączenie
litery z rysunkiem, którego nazwa rozpoczyna się daną literą/głoską.
A – ananas Z- zebra
S – sowa T- tort
O – okulary F- foka
R- robot H – hipopotam
K – kot B – bałwan
P – parasol W – wózek
L – latawiec I – indyk
M – motyl
8. Wykonanie ćwiczenia w KP4(ćw.1,s.3) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, rysowanie cyfry
palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów, których jest po osiem.
9. “Kreślimy ósemki” – zabawa ćwicząca koordynację wzrokowo – ruchową. Dziecko otrzymuje serpentyny. Trzymając je w dłoni, kreśli ósemki w powietrzu i na dywanie.