Temat: Zwierzęta, które znamy.
1. Oglądanie filmu edukacyjnego
2.Słuchanie wiersza Iwony Róży Salach Bajka.
Zapraszam dzieci na bajkę,
w której kot pali fajkę – pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam,
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła i szybko odfrunęła.
– Kukuryku! – zapiał kogutek i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły.
– Mee – potem kozy zaczęły.
– Gę, gę – gąski zagęgały,
lecz bajki mówić nie chciały.
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
Muuu – głośno ryknęła krowa.
– Beee – baran jej zawtórował
– Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki! Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały, gdakały i piały, szczekały, gęgały, miauczały, lecz bajki nie powiedziały.
3.Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania:
− Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
− Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?
Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?
4.Rysowanie pod dyktando z wykorzystaniem wiersza Patrycji Siewiera- Kozłowskiej „ Czy to jajko czy nie jajko”. Rodzic recytując wiersz, rysuje jego treść na kartce.
W gniazdku jajko raz leżało ,
które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała ,
małym oczkiem zamrugała
Na niej dziobek też malutki ,
co rozjaśni wszystkie smutki.
A na końcu małe nóżki ,
każda nóżka ma pazurki
Jeszcze tylko ogon mały .
Oto kurczak doskonały .
Rodzic ponownie recytuje wiersz, a dzieci samodzielnie rysują kurczątko. Kolorują je i dorysowują nad kurczaczkiem niebo, a pod kurczaczkiem trawę
5.Jajko i kurczak – zabawa ruchowa.Dzieci poruszają się swobodnie po dywanie. Na pauzę w dowolnej muzyce reagują na polecenie rodzica przyjmując określoną postawę ciała np.; jajko – kładą się na podłodze, zwijają ciało w kulkę i turlają się z boku na bok; kurczak – układają ramiona w skrzydełka i poruszają się po dywanie drobnymi kroczkami.
6. Pokoloruj obrazek Wiejska zagroda