cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zabawy w recykling (24.04.2020)

1. Prezentacja multimedialna “Recykling”

Dzień Ziemi – klikamy i pobieramy

W prezentacji znajdują się propozycje prac plastycznych, które są do wykonania dla chętnych w wolnym czasie.

2. “Dzieci dbają o środowisko” – masażyk według Bożeny Formy.
Dziecko siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, Rodzic za nim. Rodzice rysują na plecach dziecka.

1. W zgodzie z przyrodą  /rysują powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka pleców,/
żyją wszystkie dzieci.  /uderzają delikatnie pięściami w różne części pleców,/
Kochają jasne słonko,  /delikatnie uderzają palcami lewej ręki i prawej ręki, dotykając pleców opuszkami palców,/
które na niebie świeci.  /wykonują koliste ruchy całą dłonią,/

2. Nie łamią gałęzi,  /delikatnie uderzają bokiem dłoni w różne części pleców,/
dbają o rośliny,  /rysują kwiatek,/
podczas wycieczek do lasu  /delikatnie uderzają rozwartymi dłońmi od dołu pleców do góry/,
nie płoszą zwierzyny. /przesuwają rozwarte dłonie od góry pleców w dół,/

3. Często też dorosłym
dobry przykład dają –/kładą dłonie na środku pleców i delikatnie naciskają/
w wyznaczonych miejscach /uciskają delikatnie ramiona./
śmieci zostawiają.

3. Zajęcia badawcze – Papier, plastik, szkło.

Zadanie: Badanie właściwości papieru, plastiku, szkła.
Na dywanie kładziemy kartki zielona, żółtą i niebieską oraz szkła powiększające. Na kartce niebieskiej umieszczamy różne przedmioty wykonane z papieru np.: gazeta, kartka, pudełko tekturowe. Na kartce zielonej – różne (bezpieczne)przedmioty wykonane ze szkła, np.: małe słoiki, spodki; na żółtej – różne przedmioty wykonane z plastiku np.: plastikowe butelka, kubeczek i łyżeczka.Po kolei oglądamy przedmioty znajdujące się na  kartkach. Dziecko wybiera po jeden przedmiocie z grupy  i wypowiada się określając jego cechy z pomocą Rodzica.

Wniosek: papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać.

Wniosek: plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny.

Wniosek: szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło.

4. Zabawa muzyczna z wykorzystaniem piosenki “Ekologiczne reggae”

                                                           Dzieci

I. Czysta ziemia, czysta woda, / unoszą ręce w górę, kołyszą nimi z lewej strony na
błękit nieba i przyroda prawą,/
to prawdziwe skarby nasze, /rozkładają ręce przed sobą,/
gdy jest jasno, światło gaszę. /klaszczą w dłonie,/

Ref.: Lubisz przyrodę – szanuj ją. /maszerują w kole, w wyznaczonym przez Rodzica kierunku,/
Ziemia to nasz wspólny dom.

II. Sarna biegnie skrajem łąki, /podskakują w miejscu/,
leci motyl do biedronki, /uginają ręce i machają energicznie dłońmi,/
piękny zapach lasu czuje… /unoszą energicznie ręce w górę,/
Śmieci w domu posortuje!/ powoli je opuszczają,/

Ref.: Lubisz przyrodę… /maszerują w kole, w wyznaczonym przez Rodzica kierunku,/

III. Jedźmy razem nad jeziora, /unoszą ręce w górę, kołyszą nimi z lewej strony na
lato to najlepsza pora! prawą,/
Czy wyrażasz na to zgodę? /rozkładają ręce przed sobą,/
Ale najpierw – zakręć wodę! /kręcą dłońmi w prawo i w lewo,/

Ref.: Lubisz przyrodę… /maszerują w kole, w wyznaczonym przez Rodzica kierunku./

5.Gra interaktywna – Segregujemy śmieci

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html

6. Karty pracy do wykonania w wolnym czasie (karty pracy str. 38, 39, 40)