Zabawy matematyczne promujące zdrowe jedzenie
– kształtowanie nawyków codziennego spożywania owoców, warzyw,
– rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą zmysłów: smaku, dotyku i węchu,
– doskonalenie analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej wyrazów,
– utrwalenie umiejętności porównywania liczb, właściwego stosowania znaków.
1. Zgaduj-zgadula – rozwiązywanie zagadek warzywno-owocowych.
Do pojemnika wkładamy rożne owoce i warzywa, tak aby dziecko nie widziało co tam jest;
następnie dziecku zasłaniamy oczy i dajemy w rękę np. ziemniak i prosimy o odgadnięcie co to jest; (niektóre owoce czy warzywa dajemy do spróbowania i wówczas dziecko odgaduje).
2. Dorysuj owoce w polach na obrazku (KP4, s.70 z.1) oraz przeczytaj zapisane wyrazy na warzywach i owocach (KP4, s.70 z.2).
3. Doskonalenie umiejętności porównywania liczb KP4, s.66, 67 i 71 (zanim wykona się zadnia na kartach pracy, można wcześniej z dzieckiem układać warzywa i owoce np. na 2 tackach i porównywać je).
– przeliczanie, nalepianie odpowiedniej cyfry lub znaku,
– dorysowywanie elementów zgodnie z zapisem matematycznym,
– utrwalenie znaków – pisanie pośladzie,
– czytanie zapisów działań /jak pokazano na karcie 66/.
4. Ułożenie kompozycji z owoców, warzyw na talerzyku – zjedzenie w przerwie zajęcia lub po jego zakończeniu.
5. Ruch to tez zdrowie – zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami.