– rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych,
– rozwijanie aktywnego i twórczego podejścia do problemów,
– doskonalenie percepcji słuchowej i umiejętności czytania,
– doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczb.
1. Które warzywo z kolei – liczenie i kolorowanie odpowiedniej sylwety KP s. 68 z.1.
2. Czego jest więcej KP4 s. 68 z.2, KP4 s.69 z.4 – utrwalenie umiejętności porównywania liczb.
3. Jakie sporty mogą uprawiać dzieci? – rozmowa na temat filmu
https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w
i zdjęć na kartach pracy KP4 s. 69 z.3 oraz wykonanie zadania zgodnie z poleceniem.
4. Jak dbam o zdrowie – praca plastyczna w formie komiksu (proponujemy technikę łączoną. Część pracy można wykonać kredkami, mazakami, a część wydzieranką, wycinanką lub wyciętymi i przyklejonymi elementami z czasopism).
– wypowiedzi dziecka na temat poszczególnych obrazków,
– pomoc rodzica w zapisaniu odpowiednich kwestii w chmurkach albo pod obrazkami.
5. Śmieszny film – zabawa muzyczna z tempem mająca na celu uchwycenie relacji pomiędzy różnymi tempami w ruchu i w muzyce.
Zadaniem dzieci jest trzykrotne przedstawienie tej samej scenki pantomimicznej w trzech różnych tempach przy akompaniamencie muzyki: (pantomima to nieme widowisko sceniczne, w którym treść przekazywana przez aktorów jest wyłącznie za pomocą mimiki, gestów i tańca)
– w tempie naturalnym (w warstwie muzycznej tempo „średnie”),
– w tempie przyspieszonym oraz w tempie zwolnionym.
Treścią scenki może być dowolna sytuacja zaczerpnięta z życia codziennego (np. ulubiona czynność) lub fragment znanej dzieciom treści literackiej np. fragment bajki.
Scenka powinna być przedstawiona przez dziecko i rodzica osobno lub w parach, można również włączyć innych członków rodziny. Można wykorzystać z niżej zapisanego linku lub dowolną muzykę.
https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4
6. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – KP s.73 i 74.
(popraw po śladzie i przeczytaj wyrazy).