cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zwiedzamy Polskę 30.04

1.„Piękna nasz Polska cała” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. Możemy zadać pytanie: Gdzie byliśmy? Co zobaczyliśmy? kto nas zabrał w podróż? które miasto jest stolicą Polski?

2.Wiersz I. Salach „Wycieczka”

Pojedziemy na wycieczkę: wrr, wrr, wrr,

wezmę misia i bułeczkę: mniam, mniam, mniam.

Autem szybko wyruszamy: tur, tur, tur,

cały wielki świat zwiedzamy: tup, tup, tup.

Tak się kręci kierownica: brum, brum, brum,

a tak światem się zachwycam: ach, ach, ach.

Wycieraczki tak mrugają: i, i, i,

a tak w radiu jazz śpiewają: daba, daba, daba, dam.

A gdy wszystko już zwiedzimy,

to do domu powrócimy.

Posiedzimy chwilę w kątku

i zaczniemy od początku.

Pojedziemy na wycieczke…

3.Zabawa ortofoniczna „Wycieczka”

Rodzic wypowiada słowa dźwiękonaśladowcze zawarte w wierszu.

Dziecko stara się wyraźnie powtarzać za rodzicem.

Wyrazy dźwiękonaśladowcze:

  • wrr, wrr, wrr,
  • mniam, mniam, mniam,
  • tur, tur, tur,
  • tup, tup, tup,
  • brum, brum, brum,
  • ach, ach, ach,
  • daba, daba, daba, dam.

4,Zabawa „Zwiedzamy Polskę“

Rodzic i dziecko siedzą obok siebie. Rodzic może pokierować dziecko wydając dźwięki np. brum, brum…

  • Dojechaliśmy nad morze:
  • wysiadają,
  • zbierają muszelki (schylają się),
  • leżą na plaży, opalają brzuszki, plecki,
  • pływają w morzu,
  • wsiadają do samochodu, jadą dalej.
  • Jesteśmy w górach:
  • wysiadają,
  • oglądają górskie krajobrazy,
  • wspinają się po górach (wysoko unoszą kolana),
  • przeskakują przez górski strumyk,
  • wsiadają do samochodu, jadą dalej.
  • Zwiedzamy miasto, np. Gorzów Wlkp.:
  • wysiadają,
  • spacerują i rozglądają się,
  • rozmawiają o miejscach w Gorzowie, w których dziecko już było, np. kino, teatr, park, galeria handlowa itp.
  • planują prawdziwą wycieczkę do Gorzowa lub w inne miejsce.

5.Zadanie dla dzieci, które mają w domu Karty pracy cz. 2 nr 43

 Dziecko:

  • ogląda zdjęcia,
  • wraz z rodzicem odczytuje podpisy,
  • mówi, które z tych miejsc chciałoby odwiedzić,
  • rysuje budynki po śladach.

Na zakończenie dla chętnych – zapraszam do obejrzenia filmów, które można zobaczyć w dowolnym czasie