• Oglądanie obrazków, widokówek, zdjęć, przedstawiających Łomżę.
Dziecko rozpoznaje miejsca. Następnie pod kierunkiem rodzica prowadzi swobodną rozmowę na temat miejsca, w którym mieszka, adresu zamieszkania i adresu przedszkola. Dziecko dzieli nazwy/nazwę miejscowości na sylaby, różnicując pierwsze i ostatnie głoski.
• Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Małe miasteczko”.
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Jak wygląda małe miasteczko?
− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?
• Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.
• Dziecko rysuje ważne miejsca ze swojej miejscowości.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=23