Dzień dobry dzieci !
W tym tygodniu będziemy mówili o łące i jej mieszkańcach.
Temat zajęć: KOLOROWA ŁĄKA
ZADANIE 1.
W miarę możliwości rodzic z dzieckiem ogląda książki o tematyce przyrodniczej przedstawiającej rośliny i zwierzęta – mieszkańców łąki. Rodzic pyta dziecko Co to jest łąka ? Dziecko próbuje samodzielnie odpowiedzieć na pytanie. Następnie dzieli wyraz łąka na sylaby.
ZADANIE 2.
ŻYCIE NA ŁĄCE – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego ŁĄKA
https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4
Cele zajęcia : wzbogacanie wiedzy n. t. wybranych środowisk przyrodniczych ( łąka ), wzbogacanie słownictwa dzieci związanego z tematem, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i budowania wypowiedzi wielozdaniowej;
Dziecko wraz z rodzicem ogląda film.
Rozmowa. Rodzic zadaje pytania, dziecko odpowiada: Kto mieszka na łące ? Jakie rośliny rosną ? Jakie owady można spotkać ? Jakie zwierzęta ? Dlaczego owady lubią kwiaty ? Po odgadnięciu przez dziecko nazwy rośliny, owada lub zwierzęcia dzieli te nazwy na sylaby .
Zadanie 3.
Ćwiczenia słuchowe i ortofoniczne – słuchanie odgłosów dochodzących z łąki. Dziecko podaje nazwę zwierzęcia lub owada które usłyszało, wyklaskuje rytmicznie nazwę i dzieli na sylaby i naśladuje odgłosy.
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Zadanie 4.
Żabie skoki – zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku. Dziecko naśladuje poruszanie się żaby.