cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

06.05.2020 Budynki w mojej miejscowości

06.05.2020

Budynki w mojej miejscowości

 

  1. Powitanie zabawą rozwijającą spostrzegawczość – Moja miejscowość.

Dwie obręcze różniące się kolorem,  zdjęcia przedstawiające różne miejscowości oraz Łomżę

Rodzic pokazuje dziecku dwie obręcze różniące się kolorem oraz zdjęcia przedstawiające

miejscowość lub region ich zamieszkania. Dziecko rozdziela obrazki, wkładają do

jednej obręczy te przedstawiające jego miejscowość, a do drugiej obręczy – pozostałe.

  1. Zabawa twórcza Dom.

Papierowe kolorowe figury geometryczne: duży prostokąt, mały prostokąt, 2 małe kwadraty,

duży trójkąt.

Rodzic pyta dziecko, jakie budynki znajdują się w ich okolicy. Dziecko patrzy na

obrazki i wypowiadają się. Opisują wygląd budynków. Potem rodzic rozkłada na

dywanie papierowe figury geometryczne. Prosi dziekoi, aby nazwało (same lub z pomocą), opisały i przeliczyły figury, a następnie zastanowiły się, jak je ułożyć, aby utworzyły

dom. Dziecko wspólnie z rodzicem układa na dużym prostokącie 1 mały prostokąt (drzwi), 2 małe kwadraty (okna); trójkąt (dach) układają na dużym prostokącie.

  1. Dom niski i dom wysoki.

2 pudełka różniące się wysokością, z naklejonymi w miejscach drzwi i okien małymi i dużymi

figurami geometrycznymi (prostokątami i kwadratami).

Rodzic ustawia przed dzieckiem 2 pudełka – domy. Wskazuje dom niski i dom wysoki. Pyta dziecko, który dom jest według nich charakterystyczny dla wsi, a który dla miasta, jakie budynki znajdują się w ich miejscowości zamieszkania: niskie czy wysokie.

Następnie dzieci z pomocą rodzica opisuje wygląd budynków. Wskazują, który budynek ma małe okna, a który – duże. Przelicza okna i drzwi w każdym domu, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 4 i więcej.

  1. Budowanie domów. Układanie figur w zespołach.

Białe kartony formatu A3, wycięte z kolorowego papieru małe i duże: kwadraty, prostokąty,

klej.

Rodzic układa Przeździeckiem przygotowane pomoce i zaprasza dziecko do zabawy w budowanie domów.

  • Układanie figur według instrukcji.

Prosi dziecko o wybudowanie niskiego domu. Mówi:

− Wybuduj niski dom, który ma dwoje drzwi i trzy okna.

Dziecko układa karton w pozycji poziomej i na nim odpowiednio 2 małe prostokąty i 3 małe

kwadraty. Rodzic sprawdza wykonanie zadania, po czym dziecko zdejmuje figury z kartonu. Następnie

prosi dziecko o wybudowanie wysokiego domu. Mówi:

Wybuduj wysoki dom, który ma jedne duże drzwi oraz dwa duże okna.

Dziecko układają kartkę w pozycji pionowej i na niej odpowiednio 1 duży prostokąt i 2 duże

kwadraty. rodzic sprawdza wykonanie zadania, po czym dziecko zdejmuje figury z kartonu.

  • Układanie figur według własnego pomysłu.

Dziecko samodzielnie buduje dom według własnego pomysłu – układa na

kartonie małe figury i duże figury. Po wykonaniu zadania przyklejają figury na kartonie.

Dziecko  opisuje swój budynek – mówi, jaki dom zbudowało i jakich figur użyło.

 

Życzymy udanej zabawy

Ściskamy wszystkie Biedronki!- Pani Justyna i Pani Agnieszka.