07.05.2020
Na wsi i w mieście
- Oglądanie obrazków przedstawiających krajobraz wiejski i krajobraz miejski.
zdjęcia przedstawiające krajobraz wiejski i krajobraz miejski, 2 białe kartki z naciętymi
oknami – dużymi i małymi, w kształcie figur geometrycznych (kwadratów, kół i prostokątów).
Rodzic układa przed dziećmi zdjęcia przedstawiające krajobraz miejski i krajobraz wiejski. Zakrywa zdjęcia białą kartką, w której wcześniej naciął różnej wielkości okienka w kształcie figur geometrycznych. Dziecko wskazuje figurę, którą chciałoby, aby rodzic odsłonił. Z pomocą rodzica nazywa figurę i określa jej wielkość. Odgaduje, czy na obrazku przedstawione jest miasto, czy wieś. Po odsłonięciu wszystkich okienek rodzic zdejmuje kartki. Dziecko wypowiadają się na temat miejsca, które najbardziej mu się podoba. Próbują uzasadnić swój wybór.
- Wprowadzenie do tematu zajęć. Rozwiązanie zagadki słuchowej.
nagranie odgłosów traktora i samochodu.
https://www.youtube.com/watch?v=o8qkwEdeT6I
https://www.youtube.com/watch?v=YhGn6YE61PU
Rodzic odtwarza odgłosy wydawane przez traktor oraz samochód. Pyta dziecko: Dla jakich miejscowości są charakterystyczne te odgłosy? Dzieci wypowiada się, odgaduje, że chodzi o wieś i o miasto.
- Zabawa dydaktyczna Co jest na wsi? Co jest w mieście?
2 duże koperty z obrazkami pociętymi na elementy: w jednej są obrazki przedstawiające elementy charakterystyczne dla wsi, np.: traktor, pole, bażanty, a w drugiej dla miasta, np.:blok, zoo, autobus; kartoniki, klej,
Dziecko otrzymuje dużą kopertę z obrazkami pociętymi na elementy. Dziecko składa puzzle. Złożone elementy przenosi na kartoniki, podkleja. Rodzic wykonuje te same zadanie ze swoja kopertą. Następnie zaprasza dziecko do zwiedzania. Pyta je, jakie miejsce przedstawiają obrazki. Zwraca uwagę na konkretne obrazki, prosi o nazwanie tego, co jest na nich przedstawione. Na koniec dziecko ponownie nazywa wszystkie obrazki, dzieląc ich nazwy na sylaby.
- • Zabawa ruchowa Na wsi, w mieście.
Szarfy w kolorach zielonym i niebieskim, bębenek, obrazki z poprzedniej zabawy.
R. z pomocą dziecka formuje, w dwóch przeciwległych miejscach pokoju, z szarf w kolorach
zielonym i niebieskim 2 odrębne koła – wieś i miasto. Dziecko porusza się po sali w rytmie
wygrywanym na bębenku: podskakują, biegają, maszerują. Na pauzę w grze R. podnosi
jeden z obrazków wykorzystywanych we wcześniejszej zabawie. Dziecko odgaduje, czy przedstawiony obrazek przedstawia wieś, czy miasto, a następnie staje w odpowiednim kole.
Życzymy udanej zabawy
Ściskamy wszystkie Misie!- Pani Justyna i Pani Ola.