cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

6.05.2020 r. / środa / Temat dnia:  Kolorowa łąka

 

Zadanie 1.

Rodzic z dzieckiem wycina koła wg następującego schematu: dwa czerwone koła  na skrzydła biedronki, jedno większe czarne koło, na które naklejone będą skrzydła biedronki, jedno małe czarne koło na głowę biedronki.

Zadanie 2.

Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje 5 kartoników z cyframi od 1 do 5 i narysowaną na nich odpowiednią liczbą kwiatków, np. kartonik z cyfrą 1 ma narysowany 1 kwiatek , kartonik z cyfrą 2 dwa kwiatki, itp.

Zadanie 3.

Praca z dzieckiem z wykorzystaniem karty pracy cz. 2, nr 48 – 49. Dziecko ogląda obrazek, opowiada , co się dzieje na łące w maju. Następnie łączy fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na obrazku. Nazywa zwierzęta na obrazkach i dzieli ich nazwy rytmicznie na sylaby.

Zadanie 4.

Zycie na łące – zabawy matematyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych

Cele: rozwijanie umiejętności liczenia, grupowanie przedmiotów wg ustalonego kryterium

a/ utrwalenie liczenia w zakresie 5; naśladowanie odgłosów owadów i zwierząt. Potrzebne będą kartoniki z narysowanymi kwiatkami i cyframi od 1 do 5.

Dziecko przypomina, jakie odgłosy wydają owady i zwierzęta na łące: pszczoły – bzz, żaby – rech, koniki polne – cyk. Losuje jeden kartonik z narysowanymi kwiatkami i cyframi , liczy ile jest kwiatków na kartoniku, pokazuje wynik na palcach, a następnie tyle razy powtarza odgłosy pszczoły, konika polnego, żaby, np. jeśli wylosuje kartonik z trzema kwiatkami , przelicza ilość kwiatków, wynik pokazuje na palcach i powtarza po trzy razy odgłosy pszczoły , żaby i konika polnego. Można w polecić dziecku narysować w powietrzu kształt odgadniętej cyfry.

b/ Układanie z kół sylwety biedronki. Rysowanie na sylwecie odpowiedniej liczby kropek

Dziecko układa z wcześniej przygotowanych kół biedronkę. Rodzic pyta, czego biedronce brakuje / kropek /. Rodzic klaszcze np. 2 razy . Dziecko rysuje na skrzydłach dwie kropki i liczy , ile kropek ma biedronka.  Rodzic klaszcze trzy razy , a dziecko ma dorysować tyle kropek, aby było ich trzy, itd.

c/ Karta pracy, cz. 2 , nr 50 – 51.

Dziecko: łączy w pary owady z kwiatami mówi, czego jest więcej: owadów czy kwiatów.

Następnie naśladuje sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego.

Miłej pracy,  pozdrawiamy