cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Orły i pisklęta – zabawa matematyczna – 6.05.2020r.

Poznanie cyfry 9

-rozwijanie spostrzegawczości,

-doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi,

-rozwijanie umiejętności dokonywania prostych operacji matematycznych,

-porównywanie liczebności zbiorów,

-rozwijanie sprawności ruchowej.

Pomoce: obrazki (8 orłów, 9 piskląt), obręcze, kartoniki z cyframi, druciki kreatywne, KP5.

Przebieg zajęć:

1.  Zabawa z obrazkami. Przygotowanie do wprowadzenia cyfry 9.

Rozkładamy na podłodze lub stole obrazki z orłami(8) i pisklętami(9), (oczywiście, jeśli nie mamy obrazków, mogą je zastąpić dowolne przedmioty, które będą im odpowiadać).

Zadaniem dzieci jest uporządkować je w taki sposób, aby orły i pisklęta były w oddzielnych obręczach (osobnych gromadkach).

2. Przeliczanie elementów w zbiorach, porównywanie liczebności, o ile więcej.

3. Prezentacja cyfry 9 (KP5, s.10) drukowanej i pisanej, omówienie kształtu.

Kreślenie cyfry w powietrzu, wodzenie palcem po śladzie.

4. Układanie cyfry 9 z kolorowego drucika kreatywnego (lub sznurka).

 5. Zabawa ruchowa „Orzeł”. Dzieci przemieszczają się po pokoju. Kiedy rodzic wypowie hasło: Orzeł!, kładą się na podłodze i wykonują jednocześnie ruchy rąk i nóg.

6. Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 10–11. Pisanie po śladzie wzorów cyfropodobnych i cyfry 9. Dorysowywanie do wianków kwiatów, tak, żeby każdy składał się z dziewięciu kwiatów, kolorowanie wzorów na fartuszku, kolorowanie dziewiątego dzbanka od prawej strony

7. Wykonanie ćw. 1-4 na karcie nr 9 ( KARTY MATEMATYCZNE).

Link do KART  MATEMATYCZNYCH znajduje się w scenariuszu 25.03.2020r.

8. Pisanie szlaczków (kółek, laseczek) oraz cyfry 9 w zeszycie w kratkę.
    Możecie poćwiczyć także pisanie cyfr od 1 do 8.

9. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: (z wykorzystaniem woreczków)

Czy potrafisz? – zabawa orientacyjno- porządkowa.

Dziecko maszeruje po dywanie z woreczkiem na głowie, stara się by woreczek nie upadł. Siada skrzyżnie na dywan.

Piękny ukłon – zabawa z elementem skłonu w przód.

Dziecko w siadzie skrzyżnym kładzie woreczek pod brodę i podtrzymuje go. Ręce kładzie na kolanach, wykonuje skłon w przód , lekko odchyla głowę i wypuszcza woreczek na dywan .

Podziwiamy przyrodę – zabawa ćwicząca mięśni grzbietu.

Dziecko kładzie się na dywanie, wspiera się na łokciach, robi z dłoni „lornetkę” i patrzy przez nią.

Zwiedzamy Polskę – zabawa z elementem równowagi.

Dziecko kładzie woreczek na stopie. Chodzi ostrożnie, opierając się na pięcie, uważa, by woreczek nie spadł.

Rzuć i złap – zabawa z elementem rzutu i chwytu.

Dziecko podrzuca woreczek w górę i łapie go tak, by nie upadł na dywan.

Żabki na łące – zabawa z elementem podskoku.

Dziecko kładzie woreczek między stopy, wykonuje podskoki obunóż.

Łowimy ryby – zabawa ćwicząca stopy.

Dziecko siada w siadzie skrzyżnym. Chwyta woreczek palcami stopy i podnosi go do góry.

Idź! – Stój! – zabawa uspokajająca.

Dziecko w zależności od polecenia rodzica maszeruje lub stoi nieruchomo.

(Każdą zabawę można powtarzać kilkakrotnie.)