Zadanie 1.
Do zabawy potrzebne będą: wycięty z brystolu niebieski „ staw „ przyklejony taśmą na stole, sylwety żabek, słomki.
Sylwety żab znajdują się poza „stawem „, a dziecko stara się je przenieść do „ stawu „ za pomocą słomki dmuchając w nią i przesuwając żabki.
Zadanie 2.
Układanie i rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki / wykorzystać należy zdjęcia mieszkańców łąki z poprzednich zajęć /
Rozsypane zdjęcia mieszkańców łąki leżą na stole . Rodzic mówi pierwszą zagadkę, np. Jakie zwierzę nosi swój domek na plecach ? Dziecko odgaduje podaje nazwę i dzieli nazwę na sylaby. Następnie zamiana ról dziecko układa zagadkę, a rodzic zgaduje.
Zadanie 3.
Bzycząca zabawa – zabawy muzyczne w oparciu o piosenkę pod w/w tytułem
Cele: poznanie melodii i testu nowej piosenki, utrwalenie nazw mieszkańców łąki, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
a/ Wysłuchanie piosenki Bzycząca zabawa /link /
b/ Rozmowa n. t. piosenki.
Rozmowa n. t. piosenki O czym jest piosenka ? Jakie zwierzęta bawią się na łące ? Jak się bawią ? Czy ta piosenka jest smutna , czy wesoła ? Dla czego ? Jakie słowa tej piosenki powtarzają się ? / dziecko powtarza te słowa /.
c/ Dziecko przy pomocy rodzica wymyśla zabawę ruchową do tej piosenki – improwizuje/ piosenka jest powtórnie słuchana /. Chętne dzieci mogą nauczyć się piosenki na śpiewać.
d/ Dziecko ponownie wysłuchuje piosenkę i przy pomocy dwóch łyżek rytmicznie wystukuje refren piosenki
Zadanie 4.
Dziecko kredkami wykonuje obraz rysunek łąka i jej mieszkańcy.
Miłej pracy
Pozdrawiamy