12.05.2020
Godło Polski
Jestem dobrym Polakiem – nauka na pamięć wiersza Iwony Fabiszewskiej
Moja Ojczyzna.
- • Słuchanie wiersza.
Rodzic recytuje dziecku wiersz Iwony Fabiszewskiej Moja Ojczyzna.
Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało-czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.
- • Rozmowa na temat wiersza.
Pluszowe zabawki
Rodzic pyta:
−− Jak nazywa się nasza ojczyzna?
−− Co to znaczy być Polakiem?
−− Dlaczego kochamy orła białego?
−− Jak wygląda nasze godło?
Rodzic pokazuje dziecku mapę Polski. Obrysowuje palcem jej granice. Mówi, że to wszystko, co znajduje się między granicami, to jest Polska. Następnie prosi, aby dziecko wybrało
sobie pluszową zabawkę i usiadło z nią w kole. Mówi: Przytul pluszową zabawkę tak
mocno, jak mocno kochamy naszą ojczyznę. Powtórz pierwszy fragment wiersza, po cichu,
pluszowej zabawce do jednego ucha.
- • Nauka wiersza na pamięć.
Pluszowe zabawki, mapa Polski.
Rodzic pyta:
−− Jakie są nasze barwy ojczyste?
−− Jakie polskie symbole mają kolor biało-czerwony?
Rodzic podsumowuje wypowiedz dziecka. Pokazuje na mapie, jak są zaznaczone góry. Proponuje powtórzenie za nim drugiego fragmentu wiersza pluszowej maskotce na drugie ucho. Dziecko trzymają pluszowe zabawki w dłoniach Rodzic mówi:
−− Teraz spróbujmy powiedzieć naszemu pluszowemu przyjacielowi cały wiersz. Posadźmy go przed sobą, aby dobrze słyszał.
- • Zabawa ruchowa Wysoko – nisko.
Maskotka, nagranie wesołej melodii.
https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo
Dziecko biorze do ręki pluszową maskotkę. Wykonują własne improwizacje taneczne z zabawką w roli partnera. Na przerwę w muzyce, zgodnie z poleceniem wydanym przez Rodzica, pokazują swojemu partnerowi, co znajduje się wysoko (wspinają
się na palce, wyciągając rękę z maskotką w górę) lub nisko (wykonują przysiad i pokazują
- wzory na dywanie).
Życzymy udanej zabawy
Ściskamy wszystkie Biedronki!- Pani Justyna i Pani Agnieszka.