cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

13.05.2020 Z biegiem Wisły

13.05.2020

Z biegiem Wisły

 

Zabawa na powitanie.

Niebieska wstążka.

Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic wręcza dziecku niebieski pasek wstążki. Układa w środku wstążkę, który trzymał w ręce. Wypowiada słowa: Dzień dobry mówimy, z pasków rzeczkę robimy. Dziecko, łączy swój pasek z paskiem leżącym na dywanie i mówii te same słowa, które wypowiedział Rodzic.

  • • Zapoznanie z biegiem Wisły.

Mapa Polski.

Rodzic pokazuje dziecku mapę Polski. Pokazuje, w jaki sposób zaznaczone są na niej rzeki.

Porównuje je do kształtu ułożonego na dywanie. Pyta: Jak nazywa się najdłuższa

rzeka, która przepływa przez Polskę? Pokazuje na mapie Wisłę, wyjaśniając jednocześnie, że

Wisła wypływa z gór i wpada do morza. Zaprasza dziecko na wycieczkę z biegiem Wisły. Dziecko siadzi skrzyżnie i odpycha się rękami z jednej i z drugiej strony, płynie łódką z biegiem Wisły.

  • • W górach. Liczenie owiec na pastwisku i porównywanie ich liczby.

Rodzic  informuje, że dziecko dotarły do pierwszego celu podróży, czyli do Zakopanego. Pokazuje tę miejscowość na mapie. Mieszkają tutaj górale, którzy pasą owieczki.

Dziecko liczy owieczki na wskazanym przez Rodzica obrazku( pastwisku), pokazuje

liczbę na palcach, a następnie układają przed sobą tyle samo klocków – owieczek. Rodzic prosi, aby dziecko porównały liczbę owieczek na jednym i na drugim pastwisku i powiedziały, czy jest ich tyle samo, czy mniej, czy więcej. Dzieci płyną łódką w dalszą podróż.

  • • W Warszawie. Budowanie domów z klocków według wzoru. Liczenie pięter.

Klocki, kartoniki z narysowanymi domami (od jednopiętrowego do mającego 5 pięter), pojemnik.

Rodzic informuje, że dziecko dotarło do drugiego celu podróży – stolicy Polski, Warszawy (pokazuje na mapie). Płynąc łódką, dziecko widzi budynki różnej wysokości. Rodzic umieszcza

kolejno kartoniki, na których są narysowane domy z różną liczbą pięter (od 1 do 5). Przed

dzieckiem ustawia pojemnik z klockami. Dziecko bierze odpowiednią liczbę klocków i układa z nich domy o takiej samej wysokości (może postawić klocek na klocku lub położyć klocki na

dywanie jeden nad drugim). Nie burzy domów, tylko układa jeden obok drugiego. Wskazuje

wysoki dom i niski dom. Po zakończeniu zadania odkłada klocki na miejsce i płynie dalej.

  • • W Toruniu. Segregowanie wyciętych z papieru pierników według kształtów.

Wycięte z brązowego papieru sylwety pierników w trzech kształtach, trzy obręcze.

Rodzic informuje, że dziecko dotarło do trzeciego celu podróży, jakim jest Toruń – miasto słynące z bardzo smacznych pierników. Pokazuje miejscowość na mapie. Układa na dywanie trzy obręcze, a obok nich wycięte z papieru sylwety pierników różniące się kształtem. Prosi, aby dziecko pomogło w ich porządkowaniu. Dziecko umieszcza sylwety pierników w odpowiednich obręczach. Następnie kontynuują podróż łódką.

  • • W Gdańsku. Liczenie statków na morzu.

Rodzic informuje, że dziecko dotarło do ostatniego celu podróży, a mianowicie do leżącego nad morzem miasta Gdańsk (pokazuje na mapie).

Dziecko liczy, ile statków pływa po morzu. Rodzic zasłania ręką dwa statki i mówi, że

2 odpłynęły, a dziecko odpowiada, ile statków pozostało itd.

  • • Zakończenie podróży.

Rodzic dziękuje dzieciom za wspólną podróż.

 

 

Życzymy udanej zabawy

Ściskamy wszystkie Biedronki!- Pani Justyna i Pani Agieszka.