1. Prezentacja drukowanej i pisanej litery k, K.Omówienie kształtu liter. (KP, s.20)
2.Zabawa z plasteliną: “Plastelinowe K” – lepienie litery
3. Burza mózgów:”Słowa na k” – dziecko podaje wyraz na k, a rodzic rysuje na tablicy czy kartce i podpisuje obrazek.
4. Wykonanie ćwiczenia w KP (ćw. 1, s.20) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery
5. Wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek:”Krowa kwaczka”
Pewna krowa spod Krakowa, zamiast po krowiemu muczeć,
rzecze : – kwakać się nauczę
I już mknie do kaczogrodu (kłusem, z braku samochodu),
a tak wkuwa słówka nowe, ćwiczy akcent i wymowę
nawet pisze kwa kopytem, wszystko chętnie i z zachwytem
Pan profesor, kaczor Kazik, tym zachwytem się zaraził –
wkrótce tak , jak krowa owa, w kółko gotów był pracować
i bez przerwy ją wychwalał: – jest wspaniała! I pojętna ! i uparta!
Zanim minie pierwszy kwartał będzie kwakać niczym kwaczka
albo raczej krowa Kwaczka,
Znał profesor się na rzeczy, temu nie da się zaprzeczyć.
Więc, gdy krowę ktoś dziś spyta, czy najadła się do syta,
lub czy mleka dzieciom da, odpowiada: – Jasne.Kwa!
6. Omówienie treści wiersza:
– z jakiego miasta pochodziła krowa?
– jakiego nowego języka się nauczyła?
– jak nazywał się nauczyciel, który uczył krowę kwakać?
7. Narysuj kwaczącą krowę bądź namaluj farbami.
8.Analiza sylabowa wyrazów na k z wiersza. Rodzic czyta a dziecko wysłuchuje wyrazy na k i dzieli je na sylaby, następnie wyodrębnia głoskę na końcu wyrazu.