Zadanie 1.
Wykonanie instrumentu muzycznego – kształtowanie umiejętności łączenia różnych materiałów.
Dziecko zakleja dno rolki kwadratowym kawałkiem papier posmarowanym klejem. Przekłada przygotowane wcześniej nasiona do wnętrza tuby. Zakleja otwór tuby drugim kwadratowym kawałkiem papieru. Przy pomocy rodzica mocno ściska miejsce sklejenia. Całość owija folią aluminiową.
Zadanie 2.
Wysłuchanie piosenki „ Piosenka o Beksie „ / link /. Rodzic powtórnie odtwarza piosenkę.
Zadanie 3.
Formowanie odpowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci oraz słów w/w piosenki.
Rodzic pyta: Z jakiego powodu ty czasem płaczesz ? Kiedy przestajesz płakać ? Kto tobie w tym pomaga ? Czy płacz jest nam potrzebny ? Kiedy ? Dlaczego ? Jak się nazywa osoba, która płacze bez powodu ? Jak mogę pomóc tej osobie ?
Dziecko odczytuje wyraz beksa, dzieli go na sylaby, liczy sylaby i literki.
beksa
Zadanie 4.
Zabawy muzyczne – gra na instrumencie
Cele: kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej, pamięci muzycznej;
Pomoce: instrument z rolek po ręczniku papierowym, nagranie piosenki
a/ Dziecko słucha piosenki „ Piosenka o Beksie „ i jednocześnie gra na instrumencie ( dłońmi zatyka otwory tak, aby się nasiona nie wysypały ) starając się utrzymać rytm piosenki. Za drugim razem próbuje jednocześnie grać na instrumencie i śpiewać piosenkę.
b/ Dziecko leżąc na plecach słucha piosenki i wykonują „paluszkową improwizację „ / na podłodze paluszkami wystukuje rytm piosenki /.
Zadanie 5.
Rozśmieszmy beksę – wykonanie rozweselających okularów.
Dziecko odrysowuje szablon okularów. Wycina je, ozdabia, koloruje. Można dokleić śmieszne elementy: krzaczaste brwi, długi nos, itp. Dziecko chodzi w okularach po mieszkaniu, robi śmieszne miny, rozśmiesza mamę.
Miłej pracy
Pozdrawiamy