cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Kwiaty na łące (14.05.2020r.)

1.Słuchanie wiersza Grażyny Lech” Kwiaty na łące”.

Dywan z kwiatów, ziół i traw. Są w nim jaskry, maki, szczaw.

Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka. Kreta także tutaj spotkasz.

Możesz słuchać, patrzeć, wąchać! Piękna, kolorowa łąka.

  • Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje pytania:

− O jakim miejscu jest ten wiersz?

− Jakie rośliny rosły na łące?

− Jakie zwierzęta tam przebywały?

− Jak wyglądała łąka?

2.Kwiaty na łące:

Spójrzcie na poniższe plansze przedstawiające rośliny łąkowe. Które z nich widzieliście? Jakie mają kolory? Nazwę każdej rośliny podzielcie na sylaby.

3. Karta pracy, cz. 2, nr 52.

Dzieci:

− nazywają (z pomocą osoby dorosłej) kwiaty na obrazkach i je liczą,

− pod każdym obrazkiem rysują tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie,

− rysują kwiaty po śladach.

4.Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Kwiaty na łące.

Kartka- krążek w kolorze żółtym. Dziecko jest kwiatem, które rośnie na łące. Stoi z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia. R. pokazuje żółty krążek symbolizujący słońce. Kwiaty rozkwitają – dziecko stoi na jednej nodze, unosi powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, a następnie do góry. R. opuszcza krążek – słońce zachodzi. Dziecko opuszcza wolno ręce, układa je wzdłuż tułowia, ponownie stają na dwóch nogach. Następuje zmiana nóg.

5.Wyprawka, karta nr 25, klej, biała i żółta bibuła.

Dzieci:

− przygotowują kartę pracy, klej, białą i żółtą bibułę,

− odrywają lub wycinają kawałki bibuły i ugniatają z nich kulki podobnej wielkości,

−doklejają do każdej łodyżki na łące kwiat rumianku,

– żółty środek i białe płatki.

  Film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

                                                                                                                                   Pozdrawiamy Was gorąco 🙂                                                                                                                                                                      Wasze Panie 🙂