cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Odgłosy dochodzące z łąki (15.05.2020r.)

1.Poznawanie wyglądu ślimaka. Układanie z kolorowych sznurków sylwetki ślimaka. 

Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie ślimaka. Dziecko opisuje jego wygląd. Rodzic zwraca uwagę na wygląd muszli oraz na wyraźnie zaznaczone czułki. Opowiada dziecku ciekawostki o życiu ślimaków. Następnie dziecko dostaje kolorowy sznurek, z którego układa skręconą muszlę ślimaka.

Ślimak winniczek to największy ślimak występujący w Polsce. Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności – lasy, parki, ogrody. Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością. Ze ślimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchni francuskiej.

2 „Życie na łące” – ćwiczenie rozwijające słuch i zabawa z instrumentami.

– Słuchanie utworu  “Lot trzmiela” (Nikołaja Rimskiego-Korsakowa)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=Q3jBhSFZTDM&feature=emb_logo


Dziecko kładzie się na dywanie. R. włącza nagranie utworu. Dziecko opisuje swoje wrażenia.
Określa tempo utworu, nastrój, wymienia nazwy owadów, które wydają dźwięki podobne do tych usłyszanych w utworze.

– Słuchanie charakterystycznych odgłosów mieszkańców łąki.

Dzieci podają nazwy zwierząt, które usłyszały. Wyklaskują je rytmicznie (z podziałem na sylaby). Następnie R. ponownie włącza nagranie. Dzieci, słuchając dźwięków, jakie wydają zwierzęta żyjące na łące, jednocześnie naśladują wydawane przez nie głosy.

 

–  Improwizacje taneczne z wykorzystaniem utworu “Lot trzmiela”
R. włącza nagranie utworu. Dziecko wykonuje własną improwizację taneczną.

4.Karta pracy:

   KARTY-PRACY-laka_KOD.pdf

                                                                                                                                     Pozdrawiamy Was gorąco 🙂                                                                                                                                                            Wasze Panie 🙂