cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Miód to cud – 15.05.2020r.

– poznanie znaczenia pszczół,

– poznanie procesu powstawania miodu,

– docenianie walorów wartości odżywczych miodu,

– rozwijanie logicznego myślenia,

– rozwijanie wyobraźni,

– doskonalenie sprawności grafomotorycznych i manualnych.

Pomoce: dowolne materiały plastyczne (kredki, farby, plastelina, kolorowa bibuła, papier kolorowy, klej, nożyczki, rolka po papierze toaletowym), KA, KP5.

Przebieg zajęć:

1. Rozwiązanie zagadek– wprowadzenie do tematu.

Maleńkie stworzonko

lecz gdy jest ich wiele,

produkują plastry miodu

nawet i w niedzielę. (pszczoły)

 

Co to za domek z drewnianym daszkiem,

Stoi na łące pełnej kwiatów…

Stuk, puk – zamknięte!

Mieszkanki domku są bardzo zajęte. (ul) 

 

Bardzo słodki i złocisty,

W słoiku na półce.

Zawdzięczamy go maleńkiej,

Ale dzielnej pszczółce. (miód)[

2. Jak powstaje miód”-  filmy edukacyjne

http://www.scholaris.pl/zasob/102327

https://www.youtube.com/watch?v=aO67AbeIOAk

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

Na podstawie filmów odpowiedz na następujące pytania?

Z czego pszczoła wytwarza miód?

Kto zajmuje się opieką nad pszczołami?

Jak wygląda strój pszczelarza? Dlaczego pszczelarz tak się ubiera?

Co to jest miodobranie?

Jakie są etapy powstawania miodu?

Czy smak miodu jest zawsze taki sam? Od czego zależy smak miodu?

Jakie wartość odżywczą ma miód?

3 . Opowiadanie historyjki obrazkowej „Jak powstaje miód?” z KP5, s. 18.

4. Wymyślanie tytułów do poszczególnych obrazków (KP5, s. 18).

5. Zabawa ruchowa „Pszczółki”. Dzieci biegają, podskakują, chodzą w określonym tempie naśladując pszczółki, a na głośny sygnał zatrzymują się, przykucają i naśladują zbieranie pyłku z kwiatka.

6. Wykonywanie grafomotorycznych ćwiczeń 2 i 3 z KP5, s. 19.

7. Ozdabiamy dzbanek z miodem – kolorowanie, wyklejanie lub wylepianie dzbanka z KA, k. 37.

8. Pszczółka z rolki po papierze toaletowym.

Wykonaj pszczółkę z papierowej rolki. Owiń ją na zmianę żółtymi i czarnymi paskami papieru. Wytnij skrzydełka z białej kartki oraz czułki z czarnej. Narysuj i doklej głowę. Popatrz na pszczółki na zamieszczonych zdjęciach. Są one podpowiedzią, jak może wyglądać Twoja pszczółka.

9. Posumowanie: „Czego dowiedzieliśmy się o miodzie i pszczołach?”.

Dokończ zdania:

  • Pszczoła wytwarza miód z …
  • Pszczołami troskliwie opiekuje się …
  • Miód dla pszczół jest…
  • Jem miód bo …

10. „Miodem smarowane”- degustacja.

Po zakończonych zajęciach poproś rodziców o spróbowanie pysznego miodku.

To będzie nagroda za cały tydzień Twojej ciężkiej pracy.

Smacznego 🙂