• Wysłuchanie wiersza.
PSZCZOŁA
Nad zieloną łąką lata złota pszczoła,
nektar ją tu nęci, słońce ja tu woła,
więc z kwiatka na kwiatek przelatuje sobie,
aby człowiek później mógł jeść słodki miodek.
Nad kwitnącą łąką lata mała pszczoła,
nawet nie wie, ile pyłku zebrać zdoła!
• Oglądanie zdjęć pszczół zbierających pyłek
– rozmowa na temat budowy, wyglądu owadów.
• Rozmowa na temat znaczenia pszczół w życiu człowieka – na podstawie filmu edukacyjnego (pszczoły robotnice, pszczoły karmiące larwy), zapoznanie z nazwami miodu (akacjowy, lipowy, wielokwiatowy, rzepakowy, spadziowy). Podkreślenie wartości zdrowotnych miodu, także wykorzystania miodu w medycynie, do produkcji kosmetyków. Oglądanie stroju pszczelarza, wyjaśnienie dzieciom, że strój ten chroni człowieka przed użądleniem pszczół.
https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig
• Degustacja miodów.
• Karta pracy
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=44