cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Pierwsza kartka zielnika- 22.05.2020r.

• Ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy na dmuchawiec” (mniszek pospolity).Dziecko dmucha mocno aż do braku powietrza.

• Oglądanie zasuszonych roślin z łąki, ze spaceru. Nazywanie części: łodyga, korzeń, liść, kwiat.

• Słuchanie wiersza Anny Onichimowskiej „Zielnik”.
Biały rumianek.
Na drugiej –
mały bukiet sasanek.
Na trzeciej –
liście dębu i babki.
Na czwartej –
fiołki, konwalie, bratki.
Rodzic recytując, pokazuje obrazek z wymienioną rośliną.

• Rozmowa na temat wiersza.
− Jakie rośliny znajdowały się na kartkach?
− Dlaczego był tam rysunek sasanek? (są pod ochroną)
− Dlaczego zakładamy zielnik?

• Wykonanie przez każde dziecko pierwszej strony własnego zielnika.
Będą potrzebne: rośliny (np. koniczyna, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy
klejącej, kartkę z bloku technicznego (kolorowa).
Dziecko dostaje jedną roślinę (np. koniczynę, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki
taśmy klejącej, kartki z bloku technicznego (kolorowe).
Dziecko wykonuje następujące czynności:
• Układa roślinę na kartce.
• Przykleja ją do kartki za pomocą taśmy klejącej.
Zachęcanie dziecka, aby wykonało dalsze strony zielnika.
• Próby pisania przez dziecko nazw roślin poniżej, lub z pomącą Państwa.

Jeżeli nie ma możliwości stworzenia prawdziwego zielnika niech dziecko pobawi się wirtualnie: http://www.yummy.pl/preschoolers/pl/game/pl/zielnik