– utrwalenie poznanych liter,
– rozwijanie percepcji wzrokowej,
– rozwijanie wyobraźni,
– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
Pomoce: napisy z nazwami zwierząt, kartoniki z literami, KP5.
Przebieg zajęć:
1. Ćwiczenia w globalnym czytaniu wyrazów.
Przeczytaj wyrazy:
małpa, zebra, puma, antylopa, krokodyl, hipopotam, papuga, kangur
Podziel wyrazy na sylaby, z ilu sylab składa się każdy wyraz?
Wskaż pierwszą i ostatnią głoskę w tych wyrazach.
2. Układanie zdań.
Ułóż zdanie z danym wyrazem, policz wyrazy w zdaniach.
3. Zabawa „Litery”.
Wyjmij litery z klasera.
Weź dowolny kartonik z małą literą. Nazwij ją a następnie odszukaj taką samą wielką literę. W ten sam sposób odszukaj i połącz inne małe litery z wielkimi.
4. Zabawa z literami.
Wylosuj jedną literę. Wymyśl wyraz, w którym ta litera występuje.
5. Układanie nazw zwierząt.
Spróbuj ułożyć z liter nazwę wybranego zwierzęcia.
6. Interpretacja ruchowa wiersza „Kogo można zobaczyć w zoo?”
W zoo jest wesoło, (3 razy klaszczą))
ludzie chodzą wkoło, (obrót wokół własnej osi)
byk ma duże rogi, (podnoszą ręce do góry i wysuwają 2 palce)
bocian nie ma nogi, ( stoją na jednej nodze)
foka pływa w stawie (dłonie na ramionach i wykonują wiatraki) nie widać jej prawie,
słonie wodę piją, (wyciągają do przodu wyprostowana rękę, drugą na plecach i machają trąbą)
niedźwiedzie się biją, (naśladują boksowanie)
sowa w domku siedzi, (krzyżują ręce na piersiach i wykonują przysiad)
boi się niedźwiedzi… (poruszają się w prawo i w lewo).
7. Wykonywanie ćwiczenia 2 w KP5 na s. 33.
8. Wyszukiwanie ukrytych liter i pisanie po śladzie.
Karta 24 KARTY Z LITERAMI
Link KART Z LITERAMI znajduje się w scenariuszu z dn. 27.03.2020r.
9. Pisanie poznanych liter oraz sylab w zeszycie w 2 linie.
10. Dodatkowe ćwiczenia w czytaniu globalnym.
Wytnij obrazki i wyrazy. Dopasuj do siebie. W zeszycie lub na kartce przyklej obrazki, a następnie pod obrazkami właściwe wyrazy.
Uzupełnij krzyżówki.
Nowa Trampolina_Karta 03 Obrazki do słowniczka
Nowa Trampolina_Karta 04 Obrazki do słowniczka
Nowa Trampolina_Karta 07 Wyrazy – podpisy do obrazków
Nowa Trampolina_Karta 11 Krzyżówka
Nowa Trampolina_Karta 10 Krzyżówka
11. Propozycja dla dzieci, które chciałyby doskonalić swoją technikę czytania.
https://docs.google.com/presentation/d/1x0K97ZUPS6CAKV3J7C4cbK55uxfqnFYhCEIqC4iSihs/edit?usp=sharing