cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

r jak robot – 25.05.2020r.

– zapoznanie z literą r, R,

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

– rozwijanie spostrzegawczości,

– rozwijanie percepcji słuchowej,

– rozwijanie percepcji wzrokowej,

– rozwijanie sprawności ruchowej.

Pomoce: białe, czerwone i  niebieskie kartoniki, KP5,

Przebieg zajęć:

1. Omówienie historyjki obrazkowej, która przytrafiła się Trampolinkowi w Centrum Nauki. Czytanie przez chętne dzieci tekstów przy obrazkach – KP5, s. 24–25.

2. Wyróżnienie głoski r w nagłosie w słowach: robot, Robert.

Dzielenie wyrazów na sylaby, głoskowanie.

3. Budowanie modeli wyrazów robot, Robert z białych, a potem z czerwonych (samogłoski) i z niebieskich (spółgłoski) kartoników.

4. Prezentacja drukowanej i pisanej litery r, R – KP5, s. 24. Omówienie kształtu liter.

5. Układanie wyrazów robot, Robert z liter poprzez umieszczenie litery r, R w miejscu odpowiedniej głoski w modelu wyrazów. Umieszczenie pozostałych poznanych liter – utworzenie i odczytanie wyrazów robot, Robert.

6. Wymyślanie przez dzieci słów rozpoczynających się głoskę r.

7. Zabawa ruchowa „Roboty”. Dzieci chodzą naśladując ruchy robotów.

8. Ćwiczenia w pisaniu litery „r, R” (w powietrzu, palcem po stoliku, po śladzie).

9. Układanie literr, R” ze sznurka, koralików itp.

10. Wykonywanie ćwiczeń w KP5, s. 25. Kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce litery r, R w modelach wyrazów, nalepianie podpisów pod zdjęciami.

11. Wykonanie ćw. 1 i 2 na s. 64 i 3, 4 i 5 na s. 65 w kartach pracy „ZNAM LITERY I LICZBY”.

12. Wykonanie ćw. 1,2,3 s. 21 w „KARTACH Z LITERAMI”.

Link KART Z LITERAMI  znajduje się w scenariuszu z dn. 27.03.2020r.

13. Pisanie szlaczków (kreseczek prostych i ukośnych , laseczek, kółek) oraz małej i wielkiej litery r, R w zeszytach w 2 linie.

Chętne dzieci mogą pisać także sylaby: ra, ro, re, ru, ri, ry.

14. A może i ty, podobnie, jak Trampolinek zbudujesz robota. Wykorzystaj różne materiały i przedmioty, które masz w domu. To nie muszą być tylko klocki.