Zadanie 1.
Zabawa ruchowa „ Aseja bum czika bum „
Dziecko stoi przed rodzicem i jak echo powtarza po nim słowa i ruchy. Za pierwszym razem dziecko powtarza tylko słowa.
Aseja bum, czika bum. /Klaszczą w dłonie, uda, dłonie, uda /
Aseja bum, czika bum / powtórzenie /
Bum czika raka. / Klaszczą w dłonie trzy razy /
Bum czika raka. / Uderzają w uda trzy razy /
Czika raka, czika raka bum. / Klaszczą w dłonie cztery razy i raz w udo /
Zadanie 2.
Wysłuchanie wiersza Dzieci na Ziemi
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
Cieplutkie słońce dla nich wciąż świeci,
A księżyc mruga oczkiem na niebie
Do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
A Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
Na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
Jednak są dumne ze swej kultury
I choć w dziwacznych mówią językach,
Pragną się bawić, tańczyć i brykać !
Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
Chcą być kochane, śmiać się szeroko,
Jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
A zamiast wojen mieć tylko święta !
Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
Tak robiąc obrót , powiada Ziemia.
a/ rozmowa na temat wiersza: Jakie są dzieci na całym świecie ? Co to znaczy, że są takie same ? Co lubią robić ? Jakie imiona miały dzieci z wiersza ?
Chętne dzieci wypowiadają imiona z wiersza , dzieląc je na sylaby i odczytując globalnie przy pomocy rodzica.
Zulu
Inka
Bubu
Namoko
b/ Dziecko przelicza litery w każdym wyrazie. Rodzic pyta, w którym wyrazie jest najwięcej liter, a w którym najmniej, jakie literki już zna, itp.
Zadanie 3.
Meksykańskie ponczo – zabawy plastyczne
Cele : Rozwijanie wiedzy na temat tradycyjnego stroju Meksykanów – poznaje wygląd poncza; rozwijanie sprawności manualnej – dziecko wykonuje pracę różnorodną techniką wg instrukcji.
Pomoce: karta pracy cz.2, nr 56 – obrazki przedstawiające różnokolorowe poncza, kredki, farby, kolorowe kartki papieru, klej, kartki z bloku
a/ rodzic pokazuje dziecku kartę pracy, wyjaśnia , że tak ubierają się dzieci z Meksyku, a ten ubiór nazywa się ponczo. Wyjaśnia dziecku, że ponczo to jest rodzaj ubrania, który ma kształt prostokąta z otworem na głowę pośrodku.
Rodzic zwraca dzieciom uwagę na kolory pasków na ponczu, dziecko nazywa te kolory. Rodzic podkreśla, że układ kolorowych pasków na ponczu się powtarza.
b/ Rodzic zachęca dziecko do wykonania własnego poncza.
Dziecko może to zrobić drąc kolorowe kartki papieru tak, aby pasek był jak najdłuższy i przyklejając je na prostokątną kartkę z bloku / pamiętamy, ze kolory mają się powtarzać /, albo kredką kolorować paski, albo paski wykonać farbami / kto czym dysponuje w domu /
Po zapełnieniu paskami kartki papieru dziecko składa kartkę na pół i wycina pośrodku otwór.
Zachęcamy do umieszczania prac w naszej galerii.
Zadanie 4.
Wysłuchanie muzyki z różnych stron świata afrykańskiej, japońskiej, meksykańskiej / improwizacje ruchowe dziecka do tej muzyki .
Miłej pracy
Pozdrawiamy