cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

29.05.2020 r. / piątek / Temat dnia : Na placu zabaw

Zadanie 1.

Zabawa ruchowa z chusteczką szyfonową mamy , chusteczką papierową /  kto, co czym w domu dysponuje /

Dziecko powtarza ruchy za rodzicem:

– macha chusteczką przed sobą, za sobą, puszcza ją na podłogę i podnosi;

Porusza wysoko chustką nad głową , a następnie nisko nad podłogą;

– umieszcza chustkę na głowie, wykonuje skłon i patrzy, jak chustka opada, staje na chustce;

-kładzie chustkę obok siebie i wykonuje taniec wokół chustki.

Zadanie 2.

Nauka tekstu afrykańskiej rymowanki

Simama ka, simama ka, ruka, ruka, ruka, simama ka, tembeja kimbija, tembeja kimbija, tembeja kimbija, ruka, ruka simama ka.

Ruchy dziecka  simama – kuca; ka – wstaje; ruka – klaszcze lub tupie; tembej kimbija – obchodzi krzesłó dookoła lub obraca się wokół własnej osi /powtarzamy kilkakrotnie za każdym razem szybciej /.

Zadanie 3.

Do jakiej zabawy przyda się ta zabawka ? – zabawa dydaktyczna

Rodzic wrzuca kilka zabawek do torby materiałowej na zakupy. Dziecko nie patrząc wkłada rękę do torby , po dotyku poznaje zabawkę , mówi co to jest i do jakiej zabawy może się przydać.

Zadanie 4.

W co się bawić latem ? – rozmowa w oparciu o wiersz Koczanowskiej Podwórko

Cele: zapoznanie z treścią wiersza, zapoznanie z zabawami w które można się bawić latem, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw;

Pomoce: ilustracje do wiersza, karta pracy , cz.2., nr 57.

a/ Dziecko słucha wiersza czytanego przez rodzica

Na naszym podwórku wspaniała zabawa,

Jest ławka, huśtawka i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka i wiele foremek,

Są piłki, skakanki, czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy, zapraszamy gości ,

Bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.

b/ Rodzic pyta dziecko: Jakie zabawki znajdują się na podwórku ? Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa ?

c/ Praca z wykorzystaniem karty pracy cz.2, nr 57.

Dzieci łączą obrazki dzieci z obrazkami sprzętu, z którego korzystały podczas pobytu na placu zabaw; rysują po śladach rysunki i mówią, co one przedstawiają; mówią, z czego mogą korzystać podczas pobytu na placu zabaw; Jak bezpiecznie bawić się na placu zabaw;

Zadanie 4. 

Przy pomocy rodzica dziecko koloruje i wycina obrazki ilustrujące wiersz, przykleja je na kartkę brystolu tworząc obraz techniką collage.

 

 

 

 

 

Zapraszamy do umieszczania swoich prac w naszej galerii.

SUPER SĄ TE WASZE PRACE PREZENTOWANE W NASZEJ GALERII !!!

Miłej pracy i weekendu

Pozdrawiamy