cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Dzieci mają swoje prawa – 01.06.2020r.

– uświadomienie dzieciom ich praw,

– wdrażanie do nazywania swoich uczuć,

– rozumienie, że wszystkie dzieci niezależnie od koloru skóry i wyglądu mają jednakowe prawa,

– uświadomienie dzieciom, że w ich otoczeniu znajdują się osoby, do których można się zwrócić o pomoc.

 

DROGIE DZIECI!

Chciałybyśmy rozpocząć dzień dzisiejszy od złożenia Wam życzeń z okazji Waszego święta – Dnia Dziecka:

Życzymy Wam Dzieciaki,
Miejcie wesołe buziaki.
Lodów w każdą niedzielę,
A dziś prezentów wiele.

Miejcie  słodkie sny i marzenia,
niech one Wam  się spełniają,
A Wasze najskrytsze dążenia
Niech realnymi się stają.

1. Wysłuchanie piosenki „Prawa dziecka” .

https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc

– rozmowa na temat poszczególnych praw i wyjaśnienie, jeżeli dziecko czegoś nie rozumie.

2. Rozmowa na podstawie wiersza „Marzenia”(O kim opowiada wiersz? Jakie dzieci na całym świecie mają pragnienia? Czy one są podobne, czy różne? Jakie Ty masz marzenia?)

Marzenia

Tam gdzie wieczne śniegi

I gdzie słońce świeci

W górach i nad morzem-

Wszędzie żyją dzieci.

 

Te mieszkają w igloo,

Inne pod palmami

Lubią czytać książki

Bawić się lalkami,

Ale w każdym kraju.

Jak wielka jest Ziemia,

Wszystkie dzieci mają

Te same marzenia.

 

Żeby się nie martwić

I żeby się nie bać,

Żeby tylko deszczyk

Lub śnieg padał z drzewa,

By do domu wrócić,

Gdy się wyszło rano

I by w domu na nich

Czekał tata z mamą.

3. Wypowiedzi na temat obrazków – KP5, s.42

Pytania: Co to są za prawa? Kto ma swoje prawa? Czy potrzebne są prawa dla dzieci, jakie?

4. Podsumowanie wiadomości na temat praw dziecka na podstawie prezentacji. multimedialnej:

https://www.youtube.com/watch?v=df9AMjVApmk

(dorosły odczytuje tekst zawarty w prezentacji)

5. Zabawa ruchowa „Rytmika u węża Patryka”.

6. Wykonanie rysunku „Mam swoje prawa” – technika dowolna.