Zabawa muzyczno-ruchowa „Głowa, ramiona…”.
https://www.youtube.com/watch?v=Qm9YhIeO18Q
- Poznanie litery „G”:
a) Wstążkowe G” – dziecko chodzi po wstążce rozłożonej w kształcie litery, stawiając stop przed stopą.
b) Wysłuchanie wiersza „Gruby goryl” Agnieszki Kolankowskiej
Gruby Goryl Gustaw na gałęzi siedzi.
– Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego zała zgraja wokół:
Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
– Gałąź krucha, a on wielki!
– Gigant! Pewnie strasznie ciężki! – już gderają gdzieś na mieście.
A on…? Zjada gruszki w cieście.
– Rodzic zadaje dziecku pytania do wiersza:
- Jak miał na imię goryl?
- O co martwiły się zwierzęta?
- Jak myślisz, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?
c)Podziel słowo goryl na sylaby go-ryl
- Czy głoska,, g „jest spółgłoska czy samogłoska?
d) „Słówka na g” – dziecko wymienia znane mu słowa na g.
e) „Guziki” – dziecko układa z guzików kształt litery G.
Wykonaj ćwiczenia w KP4(ćw.1, s.36) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
- Nazwij rysunki. Pokoloruj te, których nazwy zaczynają się na : GO, GA, GU. ( str.37)
- Pokoloruj obrazek goryla