cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

G JAK GORYL 02.06.2020 r.

Zabawa muzyczno-ruchowa „Głowa, ramiona…”.

https://www.youtube.com/watch?v=Qm9YhIeO18Q

  1. Poznanie litery „G”:

a) Wstążkowe G” – dziecko chodzi po wstążce rozłożonej w kształcie litery, stawiając stop przed stopą.

b) Wysłuchanie wiersza „Gruby goryl” Agnieszki Kolankowskiej

Gruby Goryl Gustaw na gałęzi siedzi.

– Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.

Gapi się na niego zała zgraja wokół:

Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.

– Gałąź krucha, a on wielki!

– Gigant! Pewnie strasznie ciężki! – już gderają gdzieś na mieście.

A on…? Zjada gruszki w cieście.

– Rodzic zadaje dziecku pytania do wiersza:

  • Jak miał na imię goryl?
  • O co martwiły się zwierzęta?
  • Jak myślisz, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?

c)Podziel słowo goryl na sylaby go-ryl

  • Czy głoska,, g „jest spółgłoska czy samogłoska?

d) „Słówka na g” – dziecko wymienia znane mu słowa na g.

e) „Guziki” – dziecko układa z guzików kształt litery G.

 

Wykonaj ćwiczenia w KP4(ćw.1, s.36) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.

  • Nazwij rysunki. Pokoloruj te, których nazwy zaczynają się na : GO, GA, GU. ( str.37)
  • Pokoloruj obrazek goryla

Goryle – obrazki