1.Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Podwórko.
Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki skakanki, czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.
2.Rozmowa kierowana na podstawie wiersza. Rodzic pyta:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?
3.Karta pracy, nr 57. Dzieci:
− słuchają rymowanki i imion dzieci.
− łączą obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw, − rysują po śladach rysunków i mówią, co one przedstawiają,
− mówią, z czego lubią korzystać podczas pobytu na placu zabaw
4. Pokoloruj obrazek
5.Słuchanie piosenki Dzieci świata
6.Rozmowa na temat tekstu piosenki.Rodzic zadaje pytania dotyczące zawartych w piosence treści:
− O czym opowiada nasza piosenka?
− Czego chcą dzieci?
− Co wspólnego ze sobą mają dzieci na całym świecie?
7.Taniec z misiem- pląsy przy piosence Dzieci świata z misiami. Kroki zależą od inwencji dzieci