cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Dzieci świata 04.06.20 r.

Temat dnia: Dzieci świata

1. Zabawa ruchowa “Powitanka marszem” . Dziecko stoi ( w kole) na znak rodzica maszeruje w prawą stronę, następnie w lewą, mówiąc rymowankę Witamy dziś wszystkich was, z uśmiechem spędzimy czas.

2. Dzieci świata – Rodzic  rozkłada na podłodze konturową mapę świata i wymienia kontynenty, które są zamieszkiwane przez ludzi. Kładzie na kontynenty ziarna (nasiona) w różnych kolorach: na Europie- białe, na Ameryce Południowej –czerwone, na Azji- żółte, na Afryce- brązowe. Opowiada dziecku o ludzkich rasach, następnie przestawia na zdjęciach dzieci zamieszkujące: Chiny, Indie, Amerykę Południową, Afrykę i Europę. Przed każdą prezentacją dziecko razem z rodzicem wstają rozkładają ręce na bok i naśladują samolot. Rodzic podkreśla, że dzieci poszczególnych ras żyją również wśród nas, nasze miejsce jest dla nich domem, ponieważ kiedyś ich przodkowie lub obecni rodzice postanowili tu zamieszkać.

3.Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 38–39) – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie różnic i podobieństw między dziećmi.

4.Praca techniczna „Dzieci z różnych stron świata”. Proszę rodzica o wycięcie kwadratu z materiału. Dzieci na środek wykładają watę, formują kulę i zawijają materiał, zawiązując kulę gumką recepturką. Następnie dorysowują na kuli oczy, usta, nos i włosy, tak aby stworzyć głowę dowolnej postaci (chłopca lub dziewczynki).

5.Wysłuchanie utworu Ani Kuni. Rodzic zapowiada, że za chwilę dziecko pozna piosenkę indiańską śpiewaną przez polskie dzieci. Ale pomiędzy zwrotkami usłyszeć będzie można prawdziwy, indiański, tęskny śpiew mężczyzny. Podkreśla, że kultura i zwyczaje Indian bardzo różnią się od naszych. Sposób śpiewania też jest inny. Po wysłuchaniu pyta dziecko, na co zwróciło uwagę. Informuje, że Indianie nie znali instrumentów strunowych typu gitara, czy skrzypce. Podkreśla ogromną rolę rytmu w muzyce indiańskiej i instrumentarium głównie perkusyjne : bębny i bębenki= grzechotki z nasion trzymane w ręku lub mocowane do nóg, zderzane deski, uderzane słupy. Oprócz tego gwizdki i fujarki.

Ćwiczenie rytmiczne “Gramy po indiańsku” . Rodzic jeszcze raz zwraca uwagę na charakterystyczne, jednostajne bębny. Proponuje zagranie razem z nagraniem na bębnach, czyli blatach stołów, krzeseł itp. Odtwarza nagarnie kilkukrotnie i pilnuje, aby dziecko nie przysieszało.