Temat zajęć: Skąd się biorą motyle?
Cele:
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania teksty literackiego
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
- Poznanie cyklu rozwojowego motyla
- Kształtowanie wrażliwości estetycznej
- Zabawa orientacyjno -porządkowa Motyle na łące . Dzieci – motyle biegają, machając rękami- skrzydełkami. Gdy Rodzic wypowie hasło : Motyle, pora spać! Dzieci kucają; natomiast, gdy klaśnie, wracają do biegania.
- Skąd się biorą motyle? – Rodzic przedstawia i omawia kolejne etapy rozwoju motyla: jajo, gąsienica, poczwarka, motyl.
3. Wysłuchanie wiersza Doroty G. Motyl.
4. Omówienie utworu. Rodzic zadaje pytania, np.: Kto opowiadał bajkę? Co się stało z gąsienicą? Skąd wzięły się motyle?
5. Praca plastyczna “Kolorowe motyle” . Dziecko otrzymuje kartkę bloku rysunkowego, następnie zgina ją na pół i rozkłada. Na jednej połowie maluje farbami połowę motyla, po czym znów składa kartkę, dociska i rozkłada.
2. propozycja :
“Motyl” Wyklejanie motyla wycinankami, kolorowanie, malowanie farbami do wyboru.
3 propozycja
Jeśli dysponujecie w domu drukarką, to zachęcamy do wydrukowania zamieszczonej poniżej kolorowanki motyla. Zadaniem dziecka jest jak najpiękniej pokolorować motyla. Kolorowankę, którą proponujemy, możecie ożywić. Wystarczy pobrać na telefon aplikację Quiver i “zeskanować” powstały obrazek.
https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/04/CCF_000006.pdf
6.Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 42 ) – utrwalenie wiedzy na temat cyklu rozwojowego motyla, doskonalenie liczenia i sprawności grafomotorycznej.