1. 1. Słuchanie wiersza Pawła Beręsewicza Powitanie lata – recytowanego przez R.
Kiedy już lato się pokaże,
pomogę latu wnieść bagaże
i wszyscy krzykną: „Witaj, lato!”,
a ono się uśmiechnie na to.
Nasz zestaw piegów i strój letni
też powitanie to uświetni,
a żeby było uroczyście,
przybrani w łopianowe liście
za zdrowie lata zjemy lody.
Potem wskoczymy, chlup, do wody
i będą piski, plusk, chlapanie,
Niech już więc przyjdzie i zostanie!
•Rozmowa na temat wiersza:
R. pyta:
− Jaką porę roku witają dzieci w wierszu?
− Co robimy w lecie?
− Czy lubicie podróżować?
− Czym wy podróżujecie z rodzicami?
2. Oglądanie i omawianie zdjęć na tablicy demonstracyjnej nr 30.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-tablice.pdf
R. mówi: Ludzie od dawna odbywali podróże w celu odwiedzania odległych miejsc. W dawnych czasach odbywali podróże pieszo, konno, żaglowcami. Chcieli poznawać nowe, nieznane miejsca. R. wskazuje zdjęcie przedstawiające Krzysztofa Kolumba i mówi: − To jest zdjęcie Krzysztofa Kolumba, słynnego włoskiego żeglarza, który w XV wieku dopłynął do Ameryki. R. wskazuje zdjęcie przedstawiające żaglowiec i mówi: Żaglowiec, na którym płynął Kolumb z marynarzami nazywał się Santa Maria (Święta Maria). R. wskazuje zdjęcie Marka Kamińskiego (zdjęcie w prawym dolnym rogu tablicy): To zdjęcie przedstawia Marka Kamińskiego, słynnego polskiego podróżnika, który zdobywał bieguny Ziemi.
3. Zabawa muzyczno-ruchowa “Maszynista zuch”
– https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik
4. Zabawa dydaktyczna – „Pojazdy lądowe”
Ilustracje różnych pojazdów lądowych: samochód, autobus, motor, rower …..
Klasyfikowanie pojazdów według określonej cechy, dzielenie nazw pojazdów na sylaby
5. Zabawa konstrukcyjna – „Garaże” – budowanie z klocków
6. Swobodna rozmowa dzieci z rodzicami nt. wakacyjnych planów – dzieci mówią, gdzie chciałyby spędzić wakacje.
7. Słuchanie wiersza pt. „Lokomotywa” J. Tuwima lub