cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Czekamy na lato (12.06.2020)

1.Słuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0
2. Nauka piosenki Lato, lato czeka

Już za parę dni, za dni parę weźmiesz plecak swój i gitarę,
Pożegnania kilka słów, Pitagoras, bądźcie zdrów,
Do widzenia wam canto cantare.
/2x Lato, lato, lato czeka,
razem z latem czeka rzeka,
Razem z rzeką czeka las, a tam jeszcze nie ma nas.
Lato, lato nie płacz czasem, czekaj z rzeką, czekaj z lasem,
W lesie schowaj dla nas chłodny cień, przyjedziemy lada dzień.
Już za parę dni…
Lato, lato mieszka w drzewach, lato, lato w ptakach śpiewa,
Słońcu każe odkryć twarz, lato, lato jak się masz?
Lato, lato, dam ci różę, lato, lato, zostań dłużej,
Zamiast się po krajach włóczyć stu, lato,
lato zostań tu. Już za parę dni…

3.Zabawa z elementem podskoku” jak bańka mydlana”
dzieci stoją na dywanie i podskakują lekko. Po chwili skakania rodzic mówi: Pękła bańka mydlana!-dzieci opadają ostrożnie na podłogę. Po krótkim odpoczynku wstają i znów bańki mydlane lekko podskakują.

4Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?

Powiedz proszę! Powiedz , tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

5.Rozmowa na temat utworu
– dzieci wymieniają cechy charakterystyczne dla lata na podstawie utworu oraz własnych obserwacji.
-Wymieniają takie cechy jak: słońce, truskawki, wiśnie, motyle bociany, słowiki, żyto, zielona trawa, mlecz, biedronka, róże itp. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „Czy lubię lato”- uzasadnianie swojej wypowiedzi

6.Namaluj obrazek. Z czym kojarzy ci się lato.