cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Masz wiadomość – 15.06.2020r.

– poznanie sposobów przekazywania wiadomości dawniej i dziś,

– rozumienie konieczności znajomości własnego adresu,

– rozwijanie słownictwa w związku z tematem o poczcie,

– poznanie znaczenia pracy listonosza,

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

1. Zabawa w skojarzenia – mówimy dziecku wyrazy np. motyl, biedronka, pszczoła, zadaniem dziecka jest podanie jak najwięcej skojarzeń związanych z danym wyrazem /motyl: lata, kolorowy, piękny, barwny…/

2. Sposoby przekazywania wiadomości dawniej i dziś – rozmowa na podstawie filmu i wiadomości dzieci.

 https://www.youtube.com/watch?v=pN5GpVaEWvA

3. Droga listu – rozmowa na podstawie ilustracji KP5 s.54-55.

4. Czy znasz swój adres ? – podawanie przykładów w których przydatna jest wiadomość swojego adresu.

5. Wklejanie znaczków do klasera dziadka i Huberta – wykonanie ćwiczenia w KP s.55.

6. „Głuchy telefon” – zabawa z członkami rodziny/wyrazy związanie z pocztą/

7. Zabawy ruchowe przy współudziale członków rodziny:

„Wyścigi żab”: skoki obunóż po wyznaczonej trasie

Jazda na rowerach lub hulajnogach

„Kelnerzy” – ćwiczenie równowagi /ustawiamy na tacy jakieś przedmioty np. kubek  plastikowy  i niesiemy po wyznaczonej trasie tak, aby kubek nie spadł/

8. Jak działa poczta? – oglądanie filmu.

//www.yotube.com/watch?v=7dvt8JFw1U

9. Droga listu – praca plastyczna w formie historyjki obrazkowej.