– poznanie sposobów przekazywania wiadomości dawniej i dziś,
– rozumienie konieczności znajomości własnego adresu,
– rozwijanie słownictwa w związku z tematem o poczcie,
– poznanie znaczenia pracy listonosza,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1. Zabawa w skojarzenia – mówimy dziecku wyrazy np. motyl, biedronka, pszczoła, zadaniem dziecka jest podanie jak najwięcej skojarzeń związanych z danym wyrazem /motyl: lata, kolorowy, piękny, barwny…/
2. Sposoby przekazywania wiadomości dawniej i dziś – rozmowa na podstawie filmu i wiadomości dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=pN5GpVaEWvA
3. Droga listu – rozmowa na podstawie ilustracji KP5 s.54-55.
4. Czy znasz swój adres ? – podawanie przykładów w których przydatna jest wiadomość swojego adresu.
5. Wklejanie znaczków do klasera dziadka i Huberta – wykonanie ćwiczenia w KP s.55.
6. „Głuchy telefon” – zabawa z członkami rodziny/wyrazy związanie z pocztą/
7. Zabawy ruchowe przy współudziale członków rodziny:
„Wyścigi żab”: skoki obunóż po wyznaczonej trasie
Jazda na rowerach lub hulajnogach
„Kelnerzy” – ćwiczenie równowagi /ustawiamy na tacy jakieś przedmioty np. kubek plastikowy i niesiemy po wyznaczonej trasie tak, aby kubek nie spadł/
8. Jak działa poczta? – oglądanie filmu.
//www.yotube.com/watch?v=7dvt8JFw1U
9. Droga listu – praca plastyczna w formie historyjki obrazkowej.