cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Pożegnanie z zabawkami

17.06.2020  Pożegnanie z zabawkami  

 

Zabawa  Słyszę, rozumiem, zapamiętuję – ustawianie zabawek zgodnie z instrukcją.

Trzy zabawki (lub więcej).

 

Dziecko  siedzi na dywanie. Rodzic ustawia przed nim  np. trzy zabawki: lalkę, misia, pajacyka. Dziecko wymienia ich nazwy, dzieląc wyraz na sylaby. Następnie rodzic  wypowiada nazwy w zmienionej kolejności, a dziecko ustawiają zabawki w odpowiedni sposób. Warto pokazać dziecku  kierunek ustawiania zabawek. Dobrym sposobem jest położenie np. klocka w jaskrawym kolorze i wyjaśnienie dziecku , że w tym miejscu zawsze musi stać pierwsza zabawka. Jest to bardzo dobre ćwiczenie przygotowujące do pisania. Można

zwiększyć liczbę zabawek, jeśli dziecko będzie  dobrze sobie radziło z tym zadaniem.

 

 Płyniemy z wiatrem – ćwiczenia oddechowe.

Połowa umytego ziemniaka, chusteczka higieniczna, sznurek, patyk do szaszłyków.

Rodzic  układa na plastikowej tacy połowę ziemniaka. Wbija w niego po środku patyk do szaszłyków, do którego przywiązuje sznurkiem chusteczkę higieniczną. Pyta dziecko, co im to przypomina. Wyjaśnia, że jest to model żaglówki. Dziecko mocno dmucha na chusteczkę higieniczną, powodując jej poruszanie się w wyniku kierowanego na nią strumienia powietrza.

Zastanawiają się, dokąd chciałyby popłynąć.

 

 Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bieg brzegiem morza.

Tamburyn lub inny instrument muzyczny

Dziecko stoi na dywanie . Przy dźwiękach tamburynu porusza się w różnych kierunkach

– biega po piaszczystej, nadmorskiej plaży. Na przerwę w muzyce stają na jednej nodze i naśladuje  czyszczenie z piasku stóp – naprzemiennie jednej i drugiej.

 

Moja ulubiona zabawka z przedszkola – rysowanie pastelami olejnymi.

Wprowadzenie do tematu.

Zabawki  np. lalka, pajacyk, miś, klocki.

Dziecko  siedzi na  dywanie . Rodzic  ustawia przed nim  zabawki np. lalkę, pajacyka, misia, klocki. Pyta dziecko , jak jednym słowem można nazwać wszystkie zgromadzone na dywanie przedmioty.