17.06.2020 Pożegnanie z zabawkami
Zabawa Słyszę, rozumiem, zapamiętuję – ustawianie zabawek zgodnie z instrukcją.
Trzy zabawki (lub więcej).
Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic ustawia przed nim np. trzy zabawki: lalkę, misia, pajacyka. Dziecko wymienia ich nazwy, dzieląc wyraz na sylaby. Następnie rodzic wypowiada nazwy w zmienionej kolejności, a dziecko ustawiają zabawki w odpowiedni sposób. Warto pokazać dziecku kierunek ustawiania zabawek. Dobrym sposobem jest położenie np. klocka w jaskrawym kolorze i wyjaśnienie dziecku , że w tym miejscu zawsze musi stać pierwsza zabawka. Jest to bardzo dobre ćwiczenie przygotowujące do pisania. Można
zwiększyć liczbę zabawek, jeśli dziecko będzie dobrze sobie radziło z tym zadaniem.
Płyniemy z wiatrem – ćwiczenia oddechowe.
Połowa umytego ziemniaka, chusteczka higieniczna, sznurek, patyk do szaszłyków.
Rodzic układa na plastikowej tacy połowę ziemniaka. Wbija w niego po środku patyk do szaszłyków, do którego przywiązuje sznurkiem chusteczkę higieniczną. Pyta dziecko, co im to przypomina. Wyjaśnia, że jest to model żaglówki. Dziecko mocno dmucha na chusteczkę higieniczną, powodując jej poruszanie się w wyniku kierowanego na nią strumienia powietrza.
Zastanawiają się, dokąd chciałyby popłynąć.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi Bieg brzegiem morza.
Tamburyn lub inny instrument muzyczny
Dziecko stoi na dywanie . Przy dźwiękach tamburynu porusza się w różnych kierunkach
– biega po piaszczystej, nadmorskiej plaży. Na przerwę w muzyce stają na jednej nodze i naśladuje czyszczenie z piasku stóp – naprzemiennie jednej i drugiej.
Moja ulubiona zabawka z przedszkola – rysowanie pastelami olejnymi.
Wprowadzenie do tematu.
Zabawki np. lalka, pajacyk, miś, klocki.
Dziecko siedzi na dywanie . Rodzic ustawia przed nim zabawki np. lalkę, pajacyka, misia, klocki. Pyta dziecko , jak jednym słowem można nazwać wszystkie zgromadzone na dywanie przedmioty.