– kształtowanie wiary we własne możliwości,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej,
– doskonalenie zdobytych wiadomości i umiejętności,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie wyobraźni i własnej inwencji twórczej.
1. Zabawa „Lustereczko powiedz przecież” – dziecko z domownikami przekazuje sobie małe lusterko, każdy ogląda się w nim i stara się z odbicia w lusterku odczytać w jakim jest nastroju.
2. Oglądanie drugiej strony okładki KP5 – omówienie wykonania określonych zadań /rodzic tylko raz lub dwa razy mówi polecenie do wykonania, a dziecko stara się je zapamiętać/.
– odszukaj wszystkie małe i wielkie litery,
– odszukaj wszystkie cyfry i liczby,
– pokoloruj na żółto i na niebiesko wszystkie skrzydła motyli,
– odszukaj 4 ważki i 3 biedronki,
– pokoloruj dowolnie 5 kwiatów,
– na listku pod wielką literą G narysuj 10 małych kropli rosy,
– odszukaj wszystkie pajączki.
3. Wspólne sprawdzenie z dorosłym, czy udało mi się wykonać wszystkie zadania.
4. Tor przeszkód w parach – ćwiczenia ruchowe dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=vzOxfu3rsrY
5. Piosenka dla dzieci utrwalająca charakterystyczne cechy pór roku.
https://www.youtube.com/watch?v=vF-f4pSW9zk
– przypomnienie nazw pór roku i miesięcy oraz ich charakterystycznych cech
6. Karuzela pór roku – zajęcia plastyczne.
– wycięcie koła z podziałem na cztery części,
– wykonanie przez dziecko na kole każdej pory roku według własnego pomysłu,
– omówienie wykonanej pracy.