1.Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany. Rodzic mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dziećmi wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dzieci do samodzielności.
dzieci
Słonko mocno świeci, podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci podskakują obunóż,
Chi, chi, cha, chi, chi, cha powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,
moc promyków słonko da podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek, Chodźmy więc nad wodę maszerują w miejscu,
po letnią przygodę kontynuują marsz,
Plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,
to strumyka słychać szum wypowiadają długo głoskę sz.
Wejdźmy też na górę naśladują wchodzenie na górę,
podziwiać naturę. przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek i rozglądają się w obie strony,
Och, och, och, puch, puch, puch powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,
to przedszkolak dzielny zuch. wskazują ręką siebie.
2.Karta pracy, nr 58 Dzieci:
− oglądają obrazek,
− wymieniają rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawiają się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,
− przypominają sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda,
− liczą spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,
− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− w każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.
3.Zabawa ruchowa Wakacyjne bagaże. Woreczek gimnastyczny dla dziecka lub coś co może go zastąpić np. niewielka poduszka
Dziecko ustawia się na brzegu dywanu. Rodzic wręcza dziecku woreczek.Dziecko pochylają się do przodu i kładą woreczek na swoich plecach. Stara się przejść na drugi koniec dywanu tak, aby nie zrzucić woreczka. Zabawę powtarzamy trzy razy.
4.Karta pracy, nr 59. Dzieci:
− oglądają obrazki,
− liczą stroje kąpielowe, spódniczki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawiają się czy wszystkie będą Adzie potrzebne,
− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− przyglądają się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazują różnice między bagażami Olka i Ady, − w każdej kolejnej ramce rysują o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej
5.Zabawa Prawda czy fałsz – rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania przy muzyce. Nagranie dowolnej piosenki .
Dzieci maszerują po okręgu w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce rodzic. prezentuje dzieciom zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dzieci unoszą ręce, jeżeli jest fałszywe, przechodzą do przysiadu.
− Rower musi mieć sprawne hamulce.
− Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.
− Rower to rodzaj samochodu.
− Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.
− Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki