Sposób na wakacyjną nudę
Zabawa Ryby w rzece. Rozwijanie sprawności manualnej.
Dla dziecka rolka po ręczniku papierowym, kawałki włóczki, wykonane wcześniej przez dziecko sylwety ryb, dziurkacz, kawałek niebieskiej krepiny.
Rodzic proponuje dziecku zabawę z rybkami. Wręcza rolkę po ręczniku papierowym. Przywiązuje do niej koniec włóczki. Pozostałą część włóczki dziecko nawijają na rolkę. W wykonanej wcześniej sylwecie ryby robi dziurkaczem otwór. Samodzielnie lub z pomocą rodzica przywiązują sylwetę rybki do końca włóczki. Rodzic rozkłada na podłodze niebieską
krepinę – to rzeka. Proponuje dziecku , aby wszystkie rybki wypuścić do rzeki. Dziecko ustawia się dokoła krepiny. Trzyma za końce w obu dłoniach rolkę po ręcznikach. Powoli obraca rolkę, odwijając z niej włóczkę. Sylweta rybki znajduje się coraz niżej. Zadanie jest wykonane, gdy sylweta rybki dotknie niebieskiej krepiny, czyli rybka zanurzy się w wodzie.
Podczas powtórzenia zabawy można dziecku zaproponować łowienie ryb tj. nawijanie włóczki ze znajdująca się na końcu sylwetą ryby na rolkę.
Przyglądanie się chmurom na niebie. Rysowanie na piasku kształtów chmur.
Koce.
Dziecko leży na kocu . Przygląda się kształtom chmur. Następnie rysują je na piasku. Zastanawia się, dlaczego chmury przybierają różny kształt.
Wiatr – ćwiczenie ortofoniczne.
Nagranie piosenki Wakacje z rowerem , bębenek, tamburyn.
Dziecko biega, stawiając drobne kroki w rytmie piosenki, naśladuje jazdę na rowerze w określonym kierunku. Na hasło: Wietrzyk! i dźwięk bębenka zatrzymuje się i szeptem wypowiada zgłoski: szszsz, naśladując szum wiatru. Ponownie biegnie w rytmie piosenki. Na kolejną przerwę w muzyce i dźwięk tamburynu zatrzymuje się i naśladuje odgłosy silnego wiatru,
wypowiadając głośno zgłoski: szuszauchuuuu.
Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.
Zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki), obręcze.
Rodzic demonstruje dzieciom zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dzieci liczą je i zamykają oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę
i prosi, by dzieci otworzyły oczy i wskazały, którą zabawkę dołożył.