cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

17.06 Sposób na wakacyjną nudę

Sposób na wakacyjną nudę

 

Zabawa Ryby w rzece. Rozwijanie sprawności manualnej.

Dla  dziecka rolka po ręczniku papierowym, kawałki włóczki, wykonane wcześniej przez dziecko  sylwety ryb, dziurkacz, kawałek niebieskiej krepiny.

Rodzic  proponuje dziecku  zabawę z rybkami. Wręcza rolkę po ręczniku papierowym. Przywiązuje do niej koniec włóczki. Pozostałą część włóczki dziecko nawijają na rolkę. W wykonanej wcześniej sylwecie ryby robi dziurkaczem otwór. Samodzielnie lub z pomocą rodzica  przywiązują sylwetę rybki do końca włóczki. Rodzic  rozkłada na podłodze niebieską

krepinę – to rzeka. Proponuje dziecku , aby wszystkie rybki wypuścić do rzeki. Dziecko ustawia się dokoła krepiny. Trzyma za końce w obu dłoniach rolkę po ręcznikach. Powoli obraca rolkę, odwijając z niej włóczkę. Sylweta rybki znajduje się coraz niżej. Zadanie jest wykonane, gdy sylweta rybki dotknie niebieskiej krepiny, czyli rybka zanurzy się w wodzie.

Podczas powtórzenia zabawy można dziecku  zaproponować łowienie ryb tj. nawijanie włóczki ze znajdująca się na końcu sylwetą ryby na rolkę.

 

Przyglądanie się chmurom na niebie. Rysowanie na piasku kształtów chmur.

Koce.

Dziecko leży na kocu . Przygląda  się kształtom chmur. Następnie rysują je na piasku. Zastanawia się, dlaczego chmury przybierają różny kształt.

 

 Wiatr – ćwiczenie ortofoniczne.

Nagranie piosenki Wakacje z  rowerem  , bębenek, tamburyn.

Dziecko biega, stawiając drobne kroki w rytmie piosenki, naśladuje  jazdę na rowerze  w określonym kierunku. Na hasło: Wietrzyk! i dźwięk bębenka zatrzymuje się i szeptem wypowiada zgłoski: szszsz, naśladując szum wiatru. Ponownie biegnie  w rytmie piosenki. Na kolejną przerwę w muzyce i dźwięk tamburynu zatrzymuje się i naśladuje odgłosy silnego wiatru,

wypowiadając głośno zgłoski: szuszauchuuuu.

 

Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.
Zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki), obręcze.
Rodzic demonstruje dzieciom zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dzieci liczą je i zamykają oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę
i prosi, by dzieci otworzyły oczy i wskazały, którą zabawkę dołożył.