Temat zajęć : Letnie owoce i warzywa
- Cele :
- doskonalenie umiejętności liczenia,
- utrwalenie umiejętności rozróżniania stron : lewej i prawej,
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez klasyfikowanie,
- wzbogacenie wiedzy na temat owoców i warzyw,
- utrwalenie warunków potrzebnych do prawidłowego rozwoju roślin.
- Zabawa słuchowa ” Owocowy telefon” – Dziecko wraz z rodzicami/ rodzeństwem siada na dywanie w kole. Rodzic podaje jedno słowo związane z temat np. malina, truskawka. Mówi go szeptem do ucha osoby siedzącej obok. Domownicy kolejno przekazują sobie ten sposób usłyszaną nazwę. Ostatnia osoba w kole wypowiada ją głośno.
- Zabawa ruchowa “Idziemy po dary lata” . Rodzic umieszcza w kącie pokoju koszyk, w którym znajdują się obrazki przedstawiające letnie owoce i warzywa. Zadaniem dziecka jest dotarcie do koszyka zgodnie z instrukcją. Np. Zrób dwa kroki do przodu, teraz 1 krok w lewą stronę, następnie 2 kroki do tyłu i 4 kroki w prawo.
- Zabawa z klasyfikowaniem ” Co rośnie latem ?” Rodzic układa na dywanie obrazki przestawiające różne warzywa i owoce . Dziecko wybiera spośród nich te, które rosną w Polsce latem, np. Maliny, truskawki, pomidory, agrest, borówki, porzeczki, marchew, wiśnie, rzodkiewka.
- Układanie zbiorów. Rodzic rozkłada na podłodze 2 szary w różnych kolorach ( tworzy dwa zbiory). Dziecko klasyfikuje obrazki według wytycznych, np.:
- owoce i warzywa
- małe i duże
- słodkie i kwaśne
- czerwone i zielone.
5. Czego potrzebują rośliny? – dziecko przypomina, jakie są warunki niezbędne do wzrostu rośliny (ziemia, woda, światło). Rodzic dopowiada, czego jeszcze potrzebują owoce i warzywa, aby wyrosły. Zwraca uwagę na odpowiednie warunki pogodowe i pielęgnację ( prace ogrodowe wykonywane przez człowieka).
Wykonanie ćwiczeń w KP4 str. 50, 51,52 .
Powodzenia 🙂