cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Letnie owoce i warzywa 17.06.2020 r.

Temat zajęć : Letnie owoce i warzywa

  • Cele :
  • doskonalenie umiejętności liczenia,
  • utrwalenie umiejętności rozróżniania stron : lewej i prawej,
  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez klasyfikowanie,
  • wzbogacenie wiedzy na temat owoców i warzyw,
  • utrwalenie warunków potrzebnych do prawidłowego rozwoju roślin.
  1. Zabawa słuchowa ” Owocowy telefon” – Dziecko wraz z rodzicami/ rodzeństwem siada na dywanie w kole. Rodzic podaje jedno słowo związane z temat np. malina, truskawka. Mówi go szeptem do ucha osoby siedzącej obok. Domownicy kolejno przekazują sobie  ten sposób usłyszaną nazwę. Ostatnia osoba w kole wypowiada ją głośno.
  2. Zabawa ruchowa “Idziemy po dary lata” . Rodzic umieszcza w kącie pokoju koszyk, w którym znajdują się obrazki przedstawiające letnie owoce i warzywa. Zadaniem dziecka jest dotarcie do koszyka zgodnie z instrukcją. Np. Zrób dwa kroki do przodu, teraz 1 krok w lewą stronę, następnie 2 kroki do tyłu i 4 kroki w prawo.
  3. Zabawa z klasyfikowaniem ” Co rośnie latem ?” Rodzic układa na dywanie obrazki przestawiające różne warzywa i owoce . Dziecko wybiera spośród nich te, które rosną w Polsce latem, np. Maliny, truskawki, pomidory, agrest, borówki, porzeczki, marchew, wiśnie, rzodkiewka.
  4. Układanie zbiorów. Rodzic rozkłada na podłodze 2 szary w różnych kolorach ( tworzy dwa zbiory). Dziecko klasyfikuje obrazki według wytycznych,  np.:
  • owoce i warzywa
  • małe i duże
  • słodkie i kwaśne
  • czerwone i zielone.

5. Czego potrzebują rośliny? – dziecko przypomina, jakie są warunki niezbędne do wzrostu rośliny (ziemia, woda, światło). Rodzic dopowiada, czego jeszcze potrzebują owoce i warzywa, aby wyrosły. Zwraca uwagę na odpowiednie warunki pogodowe i pielęgnację ( prace ogrodowe wykonywane przez człowieka).

Wykonanie ćwiczeń w KP4 str. 50, 51,52 . 

Powodzenia 🙂