- wdrażanie do uważnego słuchania ze zrozumieniem,
- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wypraw,
- utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności,
- rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
1. Już potrafię:
– czytać (wyrazy, obrazki – dobieranie podpisów do ilustracji, można wykorzystać karty z kącika artysty s.30, 31 lub 32),
– rozwiązać działanie (dowolne działanie na dodawanie i odejmowanie),
– potrafię napisać litery w liniaturze w zeszycie,
– potrafię wymienić di tygodnia, pory roku, żywioły,
– potrafię ułożyć figury geometryczne według wzoru (Kącik artysty k. 3,4),
– potrafię rozwiązać rebus obrazkowo- literowy.
2. Rozwiązanie rebusów w KP 5 s.59.
3. Rysowanie odpowiedniej ilości pszczół zgodnie z poleceniem – KP5 s. 59.
4. Rozmowa na temat wiersza „Wycieczka” Laury Łącz.
Wycieczka
Wstawaj z łóżka szybciutko – już czas!
Czeka łąka bezkresna i las.
Będzie piękny, upalny dzień. Patrz, pod drzewem coś siedzi – to cień!
Widzisz, w gniazdku pisklęta? Tam są!
Dźwięcznie śpiewa skowronek. To on!
Pojedziemy nad rzekę – czy chcesz?
Kochasz lato i słońce? – Ja też!
Pytania:
- O jakim zbliżającym się niedługo okresie opowiada wiersz?
- O jakich miejscach odwiedzanych podczas wakacji jest mowa w wierszu?
- Z jakimi dźwiękami i kolorami kojarzy się wam lato?
5. Wakacyjna piosenka – inscenizacja ruchowa przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g
6. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i opowiadanie ilustracji KP5 s. 62 -63.
7. Wakacyjny kodeks – wspólne z rodzicem ustalenie i zapisanie na kartce różnych prawidłowych zachowań podczas wakacyjnych wyjazdów, wycieczek oraz wykonanie rysunków (forma plakatu).