Temat zajęć : Co fajnego jest w lecie?
Cele zajęć :
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
- stwarzanie okazji do swobodnego wypowiadania się na dany temat,
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na łonie natury,
- podsumowanie i utrwalenie wiadomości na temat lata.
- Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan ” Co fajnego jest w lecie?”
Co fajnego jest w lecie?
Najfajniejsze na świecie
są dojrzałe truskawki,
z fontannami sadzawki,
prosto z lasu poziomki
oraz na drzewach domki
i dojrzałe czereśnie.
Słoneczko wstaje wcześnie,
dni są takie gorące,
kwitną kwiaty na łące,
można kąpać się co dzień,
wszystko pachnie w ogrodzie
i latają motyle…
Fajnych rzeczy jest tyle,
że ich nie wymienimy,
ale wszyscy myślimy,
że dobrze by się stało,
by lato tu zostało…
2. Omówienie treści wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące wiersza., np.:
O czym jest wiersz? Jakie owoce pojawiły się w wierszu? Czy wy też je lubicie? Co jeszcze fajnego jest w lecie? Co można robić w letni dzień?
3. Praca plastyczna ” Najfajniejsze w lecie ” . – rysowanie kredkami.
4. Zabawa pantomimiczna “Co robię w lecie” – dziecko przedstawia ruchem czynność związaną z latem np. jedzenie lodów, pływanie, jazdę na rowerze. Pozostali domownicy odgadują, po czym następuje zmiana pokazującego.
Gimnastyka na wesoło